Problem med 2x512Mb ram - 2x1024Mb ram i XP
Problem med 2x512Mb ram - 2x1024Mb ram i XP
Hejsan.
Jag köpte 2st 1024 moduler för att sätta in i min P4 2,8Ghz HT burk där det tidigare satt 2st 512 minnen.
Nu är problemet att jag får blåskärm emellanåt då den dumpar det fysiska minnet och sedan startar om.
Enligt manualen skall jag kunna ha en 1024 sticka i varje kanal men som sagt....
Någon som vet ?
Moderkort: P4R800-V Deluxe 2,8Ghz HT PC3200 minnen Win XP Fat32
Har aldrig haft detta problemet med dom gamla stickorna.
Kan det ha att göra med att jag kör Fat32 ?
Per
Jag köpte 2st 1024 moduler för att sätta in i min P4 2,8Ghz HT burk där det tidigare satt 2st 512 minnen.
Nu är problemet att jag får blåskärm emellanåt då den dumpar det fysiska minnet och sedan startar om.
Enligt manualen skall jag kunna ha en 1024 sticka i varje kanal men som sagt....
Någon som vet ?
Moderkort: P4R800-V Deluxe 2,8Ghz HT PC3200 minnen Win XP Fat32
Har aldrig haft detta problemet med dom gamla stickorna.
Kan det ha att göra med att jag kör Fat32 ?
Per
Jag löste det på ett suveränt sätt. Jag lämnade tillbaks stickorna och fick pengarna tillbaka
Jag läste på Asus forum att man antingen skulle köra dom på lägre busshastighet eller ändra spänningen i bios.
Det är ingen idé att lägga tid på denna burken, jag börjar bygga ihop en ny istället.
Tack för inputsen grabbar.
Per

Jag läste på Asus forum att man antingen skulle köra dom på lägre busshastighet eller ändra spänningen i bios.
Det är ingen idé att lägga tid på denna burken, jag börjar bygga ihop en ny istället.
Tack för inputsen grabbar.
Per