Skifta 4-8trådar utan dataförlust?
-
-=Fullmoon=-
Skifta 4-8trådar utan dataförlust?
Tja.
undrar om det på något smidigt sätt går att bygga någon krets som man kan styra tex med datorn paralellport så att kretsen dirigerar om 2-4par i en kabel till en annan kabel?
Det handlar om Tpkablar och det går Telias Digitaltv igenom kablen som jag skulle behöva han skiftad. tex med ett knapptryck på någon dator (remotar serven) som kopplar om kablarna så man får kanalerna till en annan tv.?
Har dubbla uppsättningar boxar men man kan idagsläget bara ha en inkopplad samtidigt.
Vill slippa onödigt spring med att koppla ur/in kablar nere i stativet för att det ska funka till den andra tv'n.
undrar om det på något smidigt sätt går att bygga någon krets som man kan styra tex med datorn paralellport så att kretsen dirigerar om 2-4par i en kabel till en annan kabel?
Det handlar om Tpkablar och det går Telias Digitaltv igenom kablen som jag skulle behöva han skiftad. tex med ett knapptryck på någon dator (remotar serven) som kopplar om kablarna så man får kanalerna till en annan tv.?
Har dubbla uppsättningar boxar men man kan idagsläget bara ha en inkopplad samtidigt.
Vill slippa onödigt spring med att koppla ur/in kablar nere i stativet för att det ska funka till den andra tv'n.
-
limpan4all
Det ADSL modem jag har har 4 utgångar, som standard kommer bara TV ut på en port, internet på en och tele på en. Det betyder en ledig port, denna går att konfigurera om för att få ut TV paketen på.
Innan telia slog på krypteringen kunde man då spela upp strömmen med typ VLC.
Ska vi gissa mer eller vänta på att Fullmoon beskriver vad hans faktiska problem är?
Innan telia slog på krypteringen kunde man då spela upp strömmen med typ VLC.
Ska vi gissa mer eller vänta på att Fullmoon beskriver vad hans faktiska problem är?
-
-=Fullmoon=-
AndLi vi har väl samma sorts Modme då. går det att lås aupp en av de 2 oanvända portarna till en till tvport?
Tror du det går att komma förbi krypteringen på nått sätt?
Som sagt ska det bara gå att ha en box inkopplad åt gången och för att slippa springa ner och hämta boxen och koppla om kablar så är det väl enklare om man bara behöver ha nått som skiftar paren i kablen utan förlust så att man ändå kan se på tv.
Tror du det går att komma förbi krypteringen på nått sätt?
Som sagt ska det bara gå att ha en box inkopplad åt gången och för att slippa springa ner och hämta boxen och koppla om kablar så är det väl enklare om man bara behöver ha nått som skiftar paren i kablen utan förlust så att man ändå kan se på tv.
Om det är en av dessa 4-portade Zyxel som Telia levererar så har den
annan firmware för just dedikerade portar. Jag bytte min direkt till en
standard Zyxel med 4 "vanliga" portar. I mitt fal så har vi vanlig TV och
det är riktigt korkat att skicka internet-TV versionen till alla oavssett
om man har bett om det eller inte...
annan firmware för just dedikerade portar. Jag bytte min direkt till en
standard Zyxel med 4 "vanliga" portar. I mitt fal så har vi vanlig TV och
det är riktigt korkat att skicka internet-TV versionen till alla oavssett
om man har bett om det eller inte...