Det sitter redan en utgångstransistor i givaren, som är kopplad som din extratransistor.
Har du ingen pullup på utgången från givaren, finns det inget för utgångstransistorn att sänka.
Alltså som sodjan förtydligade, pullup på utgången från givaren.
Ja men det står samtidigt att man skall ha "pull-up 1k5 för PNP application use"
Det tolkar jag som att transistorn trots allt inte sitter integrerad i givaren...? Därför slängde jag på en extern transistor som är NPN. Kanske var en dum ide..
Givaren funkar men utsignalen ligger på 20mV vid 12V matning. Hur sjutton förstärer jag den på ett vettigt sätt. Givaren sänker inte heller som jag trodde utan driver...
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Har du låtit något medium passera genom givaren?. Det borde väl bli en fyrkantsvåg mellan ungefär 0 V och spänningen pullupmotståndet är kopplat mot.
Nja, medium och medium. Jag blåser i den och den ger en hyfsad fyrkantsvåg ut med tydlig förändring i frekvens beroende p hur hårt jag blåser. Mao som förväntat.
Jag matar med 15V och kopplar utsignalen till oscilloskopet = 20mV fyrkantspuls
När jag kör pull-upp lägger sig signalen på en konstant spänning och rör sig inte ur fläcken...
Jag skulle gärna bifoga en skiss men vet ej hur man gör. Bara att klicka på 'img'?
Jag har kopplat matningsspänning 5V(ej 15 sorry skrev fel) till hallgivaren. Utsignalen är kopplad till matningsspänningen 5V via ett 1.5kOhms (pull-up) motstånd. Proben är kopplad på utsignalen från givaren.