OK, så du vill bygga en liknande lösning med alla delar inkl
simulering på "PC" och kodning/överföring till en verklig display
på 3x1 meter ? Är det bara själva simuleringen på PC som du
har problem med och behöver hjälp med ?
Om jag får det som en video så är det väl inget större problem att få det att synas på LED displayen. Är ju att kunna göra den som en demo som ska visas i datorn jag är ute efter precis som på länken jag hänvisade till.
Är kanske "hur man gör en video" jag ska söka efter?
Det beror ju helt på vad displayen har för ett interface. Är det VGA förstår jag att det är enkelt.
Den typen av enkla reklamfilmer som var på exempelsidan går nog att göra med Windows Movie Maker 2, vilket är gratis för de som har Windows XP.
Det finns ett antal videoredigeringsprogram som används inom professionell videoproduktion, de har namn som: Adobe Premiere, Final Cut Pro, Avid Media Composer.
Ska titta på movie maker 2 eftersom det i första steget är att kunna visa upp hur det kommer att se ut på en riktig display.
Var idag och träffade "Pegasus"hoppas det går att göra något med hans nya kretsar också.
Powerpoint!? Jag fattar mindre och mindre vad du egentligen vill göra... Powerpoint används normalt till att göra presentationer, oftast på en projektor inför grupp i ett projekt. Kan också användas på ett större möte för att visa t.ex. presentation av bolag eller resultat vid bolagsstämman eller nåt... Men att man ska kunna göra något vettigt till en "bill-board" ser jag inte...
Är det en reklamfilm (för din "bill board") du egentligen vill göra eller vad har du tänkt dig?
/PeterH
edit: förtydligande...
Senast redigerad av PeterH 29 oktober 2008, 11:59:21, redigerad totalt 1 gång.
Jag laddade ner office på Microsofts hemsida, 60 dagars test är det.
Ska skaffa en bok för 288:- får väl se om det duger till det jag vill göra
annars börjar jag om på ruta ett
Tanka OpenOffice i stället om du ändå börjar från scratch, kan allt som MS Office kan, är gratis, hanterar MS filformat och har egna som är bättre skrivna osv...
Flera av dom jag har hört som tycker MS Office är så mkt bättre så att det är värt pengarna har jobbat med MS Office tidigare och är helt enkelt inkörda på det, klart man tycker det som man kan är bättre än det man inte kan, man behöver ju inte lära sig något nytt...