Helt ny här, hittade detta forum när jag googlade efter svar på ett problem jag försöker lösa.
Kan tänka mig att någon här kan hjälpa mig på traven.
Anledningen till frågan är att jag ska byta "speldosa" i bilen till en apparat som går att styra med diverse bilars original knappar på ratten. - Står så här i manualen för en av de tilltänkta apparaterna:
"Om ditt fordons rattfjärrkontroll bygger på en 2-ledad RC-3 kompatibel konfiguration, kan den anslutas direkt till huvudenhetens kabelpar för rattfjärrkontroll".
Förutsättningar: Min bil, (9000 A50 -97) är inte utrustad med rattfjärrkontroll som standard.
Jag har monterat rattfjärrkontroll från Saab 9-5, (men avser inte att använda 9-5'ans SID som ju endast omvandlar rattkontrollens signaler till CAN Bus signal för att styra 9-5'ans original ljudsystem).
Knapparna är uppbyggda enligt ett "motståndsträd", där olika knapptryckningar ger mellan 160 och 1041 Ω och i viloläge 2511 Ω
Så här ser knappsatsen ut schematiskt:

Så min fråga är alltså om någon kan svara på om detta är vad man kallar RC-3 standard.
Har förgäves sökt information både hos Saab och hos återförsäljare/support för diverse bilstereos generalagenter.
Sökte också på ett bilstereo/styling forum svar angående detta men man verkar där okunniga om allt som går utanför "bolt-on principen".
Mycket tacksam för svar eller tips om var jag kan söka vidare.
/Björn