kopplingstråd i massa färger för välorganiserad kabelsta
kopplingstråd i massa färger för välorganiserad kabelsta
Hej. Jag skall nu bygga mig ytterligare några kabelmattor/stammar till några sprut som skall monteras. Dock är tanken att detta skall dras till de yttersta och fås riktigt organiserat och lättfelsökt/överskådligt. Ja ni förstår säkert va jag är ute efter, och de är givetvis kablar i klass med originalinstallationer i bilar. Där varenda kabel nästan är urskiljbar från mängden. Alltså olikfärgade upp till både randig,prickig osv i olika färger. Större delen av kablarna kommer hålla 0.75-1.0kvadrat-mm.
Jag behöver inte alla kombinationer men helst så många som möjligt så jag kan få till de bra.
Å de jag då behöver er hjälp till är vilken buktik som kan tänkas sälja detta. Gärna nätbutik då de inte är så noga med vart den ligger i Sverige.
Kollade ELFA i tron om massa olika färger och kombinationer, men de va dåligt med de. Dom hade va jag hittade som högst 10olika, Grön, vit, blå osv..
Men måste ju finnas butik som har bättre färgsortiment?
Jag behöver inte alla kombinationer men helst så många som möjligt så jag kan få till de bra.
Å de jag då behöver er hjälp till är vilken buktik som kan tänkas sälja detta. Gärna nätbutik då de inte är så noga med vart den ligger i Sverige.
Kollade ELFA i tron om massa olika färger och kombinationer, men de va dåligt med de. Dom hade va jag hittade som högst 10olika, Grön, vit, blå osv..
Men måste ju finnas butik som har bättre färgsortiment?
- prototypen
prototypen. Kan de va denna du menar?
http://www.elproman.se/sv/produkter/kab ... yyoft.html
Jobbigt dock att man måste vara företag för att beställa online.. Och firman ligger för mig tvärs över hela Sverige (50mil).
Finss de flera förslag på firmor?
Jobbigt dock att man måste vara företag för att beställa online.. Och firman ligger för mig tvärs över hela Sverige (50mil).
Inget vidare i motor-rums miljö!sniffer skrev:prototypen. Kan de va denna du menar?
- prototypen
I ett motorrum finns bl a bränsle, olje och glykol ångor som dessutom varierar i temperatur från -20C till över 200C och ännu högre i vissa turbobilar. Igenom motorrummet strömmar förorenad luft, avgaser (förhoppningsvis bara från framförvarande fordon), vägsalt och en del andra kemikalier. M A O, miljon suger under huven! Det ställer stora krav på framförallt isoleringen.
Jag har sett och bytt en del kabel och andra prylar under div motorhuvar.
Jag har sett och bytt en del kabel och andra prylar under div motorhuvar.
Nu är de ju så att alla kablar kommer ligga i strumpa osv. Sen så håller jag ganska hög renlighet i mina motorrum och vet vart jag borde dra kabel och vart jag undviker de. Så den biten att kabelhöljet skall ätas upp när nog mindre risk. Bilen rullar inte heller några 10000mil med samma prylar.
Så se bort från kvalité och tålighet för en stund och hjälp till med de jag frågade istället. Jag bedömer själv helst va som är dugligt och inte för mit ändamål.
Men lite mera förslag på köpställen för kabel färgad eller numrerad vore kalas
Så se bort från kvalité och tålighet för en stund och hjälp till med de jag frågade istället. Jag bedömer själv helst va som är dugligt och inte för mit ändamål.
Men lite mera förslag på köpställen för kabel färgad eller numrerad vore kalas