Jag började med att göra framlyktan. Först lödde jag fast 6 st vita lysdioder på ett experimentkort (2 rader om 3) och en en spänningsregulator. Jag använde en 7805:a (har många) med ett 2k2-måtstånd på jordpinnen för att höja spänningen lite för jag hade ingen 7812:a och en likriktarbrygga med 1N4148or. Det lös ganska starkt så jag lödde på 3 till. Här är resultatet när efter jag lött till 3 till.

Sedan monterade jag in allt i en konservburk och åkte en testtur när jag var mörkt. Lysdioderna tänds nästan till full ljusstyrka redan innan 8-9 km/h, vilket är betydligt bättre än jag hade väntat mig. Men nu när jag tänker efter så står det ju 3 W på dynamon så det finns ju gott om effekt kvar.

Här är bilden framifrån. Som ni ser satte jag in 3 lysdioder till.

Här satte jag på plastfolie med gummiband för att skydda från vatten. Jag ska försöka göra nån mer långsiktig lösning senare. Denna lyser lika starkt vid 10 km/h som den gamla gjorde när man cyklade i kanske 25...

Nu ska jag fixa baklyktan med. Har lött in 2 st ultrastarka röda som lyser bra, men jag har inte hunnit/orkat montera fast lyktan än. Sen ska burken målas. Och jag funderar på att göra en lampa till för att få mer ljus.