Har köpt en väska på clas olsson som från början innehöll en hårklippningsapparat, väskan passar helt perfekt till datorn på bredd och längd och ger en hel del utrymme i djup, utrymme som jag har tänkt använda till en fläkt som jag köpt och ett litet batteripaket som jag tänkt finna och köpa:) Om det blir plats över så funderar jag på om jag kanske skulle bygga in en liten skumgummimissilavfyrare, skulle vart jävligt bra att ha.
Jag har även tänkt att bygga in ett annat projekt i lådan ett som jag filar lite på just nu. Bestående av en ljusterapi lampa byggd av 3 st cree x-re dioder som är beställda. Hur jag skall driva de när jag är på resande fot har jag inte löst än:)
Så mitt första problem är det här med batteriet.
Skulle kunna köpa en blysyra akumulator på CO och en billaddare till aspiren. Men det blir ju tungt och trist.
Är det någon som har några förslag på en lösning med li-ion?
Drömmen är ett batteri som jag kan ladda med acer batteri eliminatorn och som i sin tur laddar min dator. Men jag kan inte komma på något enkelt sätt att lösa det på.
Har hittat ett ersättnings batteri från hongkong med 3X bättre batteri tid men det känns ändå lite klent. Vet ju dessutom inte om företaget som tillverkar batteriet är att lite på med spec. Någon som har någon erfarenhet av xell-batterier?
Info om datorn:
Eliminatorn ger ut 19V 1.58A och det befintliga batteriet är på 11.1v 2220Ah.
Nedanför finns lite bilder på vad jag har just nu.