Lura datorn att ett tangentbord sitter inkopplat. (PS/2)
Gör som flera föreslagit och stäng av tangentbordskravet i bios. Inställningen finns där för att användas och det är inget magiskt med bios. Har du en "plupp" inkopplad finns ju alltid risken att den trillar ur eller kommer bort eller liknande.
Windows bryr sig inte om huruvida det finns något tangentbord inkopplat, men, på många moderkort så kan man inte använda ett ps2-tangentbord om man kopplar in det efter att datorn bootat, så man bör ha ett usb tillgängligt för sådana tillfällen (enligt standard så SKA man inte heller hotplugga ps2).
Windows bryr sig inte om huruvida det finns något tangentbord inkopplat, men, på många moderkort så kan man inte använda ett ps2-tangentbord om man kopplar in det efter att datorn bootat, så man bör ha ett usb tillgängligt för sådana tillfällen (enligt standard så SKA man inte heller hotplugga ps2).
-
som sagt. så brukar tgt och möss funka ypperligt om man pluggar ur de efter datorn har statat upp till os miljön. därefter kan man dra ur kablarna och sedan trycka in de igen.
Dock så brukar möss ibland inte hoppa igång spec ps/2. usb funkar däremot nästan alltid till 100%
Bara välja i bios att datorn inte stannar när den inte hittar mus o tgt.
EDIT: hampus är en trevlig prick
Dock så brukar möss ibland inte hoppa igång spec ps/2. usb funkar däremot nästan alltid till 100%
Bara välja i bios att datorn inte stannar när den inte hittar mus o tgt.
EDIT: hampus är en trevlig prick

Exakt en sån var jag ute efter, stort tack!
Fast den är ju ganska onödig att köpa om det ovan fungerar. Ska testa det tack igen!MadModder skrev:
[edit]
Här var det.
http://www.mp3car.com/vbulletin/faq-emp ... ugged.html
En 10k-resistor mellan vcc och gnd helt enkelt.
Men jag är helt säker på att det bara var en bygel i våra pluggar. Kanske jorda kbdata eller kbclock?
Tack också för all annan input! Det blir inga ändringar i BIOS. Systemet måste vara 100% säkert så jag törs inte chansa på det.
Fullmoon: Hehe, du ska vara glad att du inte följde med upp på "rummet"

-
Sållar mig tills skaran som säger "BIOS"
Dock inte alla BIOS som det går att ställa in i. ( hade själv en PC med det problemet)
Finns inget säkrare sätt än det anser jag. inget krångel med hårdvara som ska bråka. bara helt enkelt en kontroll mindre som görs vid uppstart.
felmeddelande "keybord error: Keyboard not attached - press F1 to continue" är ju en klassiker
tuta å kör.
Dock inte alla BIOS som det går att ställa in i. ( hade själv en PC med det problemet)
Finns inget säkrare sätt än det anser jag. inget krångel med hårdvara som ska bråka. bara helt enkelt en kontroll mindre som görs vid uppstart.
felmeddelande "keybord error: Keyboard not attached - press F1 to continue" är ju en klassiker
tuta å kör.
Jag har kört 95 - Vista och aldrig haft problem med att det inte sitter ett tgb i datorn.
Så kör Bios du eller är du lite chicken.
http://www.dummykeyboard.co.uk/bootingw ... ution.html
Så kör Bios du eller är du lite chicken.
http://www.dummykeyboard.co.uk/bootingw ... ution.html