Jo det skulle nog vara det enda man kunnat göra tyvärr.
limpan4all: det står ju i princip att den skall så göra då den ju är "Regulated" som det står som ju är det samma som en stabil utspänning oavsett ingång. Men som sagt det kan bli svårt att få ut något med lagarna m.m. vi har.
Enligt vad jag har läst här så verkar bärbara fungera fint med 12V men batteriet i de blir inte helt och fullt laddat. Men jag skulle dock förstås aldrig fått för mig att koppla in något känsligt elektroniskt till en billig omvandlare.
Julas strömadapter för bil - intressanta upptäckter
-
limpan4all
Begränsningen hos dessa billigare omvandlare är av den generella typen.
En LM317 som körs ovanför sin spec kan göra en hel del fula saker.
Så om allt är normalt i bilen så kommer det att fungera utmärkt, men om det blir något laddningsregulatorfel/batterifel så kan spänningen fara uppåt ++70V och då går regulatorn sönder, kanske till avbrott kanske till kortslutning eller det värsta kortslutning mellan in och out...
En crowbar zennerdiod löser problemet tillsammans med en säkring, det troligaste är att TIP41 sitter i någon sådan lösning.
En LM317 som körs ovanför sin spec kan göra en hel del fula saker.
Så om allt är normalt i bilen så kommer det att fungera utmärkt, men om det blir något laddningsregulatorfel/batterifel så kan spänningen fara uppåt ++70V och då går regulatorn sönder, kanske till avbrott kanske till kortslutning eller det värsta kortslutning mellan in och out...
En crowbar zennerdiod löser problemet tillsammans med en säkring, det troligaste är att TIP41 sitter i någon sådan lösning.
-
Mindmapper
Tror faktiskt inte att de är så intresserade. Jula marknadsför den väl inte så att de ger några utfästelser. Det ska nog vara väldigt flagrant innan Plus ger sig på en lågprisbutik. Men det går alltid att prova.blueint skrev:Man kan säkert ge dom en känga med konsumentverket. Eller SVTs Plus.
Hade nog själv inte förväntat mig något bättre. Sedan är man ju alltid nyfiken så det kunde lika väl varit jag som köpt. Ofta tror man att det finns en bra lösning innanför skalet som man vill se hur den är utförd. Snopet sedan när man öppnar och ser att det är sämre än vad man skulle åstadkommit själv.
PHermansson> Den har ju en otrolig förbättrings potential, kan vi säga