Det verkar inte som att servona har några problem att lyfta den, de är sjukt starka, men om det behövs kanske jag ska sätta dit en fjäder eller några gummiband i mittenleden. De ska orka med 12Kg/cm enligt specen och var sjukt billiga, har inte testat dem speciellt mycket än så vi får se om de är exakta nog. De heter HexTronik 12K och är beställda från hobbycity med frakt och allt blev det ca 80:- st när jag beställde 6 st.
Än så länge har jag inte funderat ut hur jag ska få till rotation, men tanken är att jag ska bygga den i aluminiumplåt när jag sett att den fungerar, kan hända att rotation får vänta tills dess.
Har några uppslag på hur jag ska göra ett gripdon, men inte bestämt mig för vilket än, några tips?
Nästa steg blir väl att konstruera servostyrningen, har några PIC18F4550 liggande, så det blir nog en sådan som får sköta det. Det får nog bli en generell servostyrning med så många utgångar som jag får plats med. Jag har tänkt mig att använda Microchips CDC-exempel för att emulera en virtuell COM-port. I processorn använder jag en sorterad listamed servon och laddar en timer med nästa värde enligt listan, verkar vara det vanligaste sättet att lösa det på. Något jag bör tänka på? Eller kanske rentav någon som gjort ett liknande projekt och har lite att dela med sig av?