Har nu fått leveransen med de 25 PCB jag beställde. Som det är nu kan jag få ihop 4 kit för det gamla priset (100:- + porto). Beställer jag dancars PICar blir det ett pålägg på 20:-/kit (120:- istället för 100:-).
Har till slut monterat ett av kiten...
Har dock samma problem som PerE, två rader med fyrkanter fast bara med kontrastpot på max!
Dyker dock ej upp nånstans... varken i enhetshanteraren på win eller i linux med lsusb...
Tips?
Under veckan skall jag gå igenom lagret och se hur många kit jag kan få ihop. Med MCU är det i alla fall 4 st. Det har gått lite trögt detta på grund av hälsoproblem med min mor, vilket har tagit en del tid.
MiSter: Ingen reaktion över huvud taget? Os? rätt driver installerad? Det är inte omöjligt att en oprogrammerad PIC har slunkit igenom - trots allt har det handlat om ca 30 st. Fyrkanterna är dock helt normalt för en display som inte är initierad.
Jag har gått igenom mitt lager och det är lite fler saker som fattas utöver PICar. Dessa kommer jag beställa från Electrokit då det inte är några dyra saker (IC-hållaren och 33pF-kondingarna). Dessutom har jag inte mycket flatkabel kvar - frågan är hur pass många verkligen använde den bit jag skickade med? Det kanske inte gör så mycket att jag skippar denna i fortsättningen (då går det jämt ut med de lite dyrare passiva komponenterna)?
Tyvärr använde jag inte den flatkabeln som skickades med då jag använde en gammal IDE flatkabel med tillhörande kontakter som passade perfekt bara man kollar ordentligt så att den kommer rätt.
Per