*suck*
Detta var nog sista gången jag köpte elfas lågpris Dsubar... Satan va de klappar!!! Konstigt att man får skumma resultat?? Eller är det kanske datorns DSUB som e lite sleten... Kontakt får man då inte..
Dags att släpa fram dator två.. *SUCK*
Edit: inte fasiken funka det heller, fast den är bra mycket stabilare!!!
Slutar den inte svara 0x04 0x10 0x01 0x20 på min reset blir jag SUR..
Flödesregleringen till den funkar i alla fall.. Den skickar det inte förrän man sätter på RTS on.
men varför den inte vill säga nått annat än det felmedelandet är ett mysterium för mig

Undra om man skulle bygga ihop nummer två imorrn och se om den funkar bättre.... Tycker den funkar lite väl bra för att vara sönderbränd av mitt lilla misstag...
Edit 2:
Va F-N gör jag för fel??
JAg har anslutit B5,A5,A6,B6 till RS3232:an.
3.3V till C2,C4,C6
GND till B3,R1,R2,T1,T3
En 3cm trådstump rakt upp till T2
Har mätt alla signaler och flödesregleringen funkar precis som det är tänkt.
Men lik förbannat säger den bara 0x04 0x10 0x01 0x20
Har provat alla varianter med att dra i RTS pinnen före under och efter sändningen. Inget hjälper, mer än att man kan delaya felkoden ett tag...
Finns tydligen inget annat att göra än att bygga ihop modul två imorrn då, och vara lite snällare mot den
Nån som sprungit på Ericssons testkommandos lista? Ska finnas ett kommando för att testa modulen, undra om de svarat samma sak?´
EditX:
Jag skulle läst min signatur en gång till innan jag gick med på att leka med dessa förbannade modulerna..
I vilket fall som,
här finns de dokument jag hittat om chipet och ericssons stack. Inte för de hjälper så mycket..
Den innehåller dock en spec på ROK101008 som inte är preliminär.. och där står det Bluetooth 1.0B