LCD 128x64, någon som provat?
LCD 128x64, någon som provat?
Någon som provat de små grafiska LCD 128x64 pixlars displayerna som tex Lawicel säljer? Undrar mest hur snabba/långsamma de är. Är de snabba nog för att klara små spel eller annan realtids grafik är väl främsta funderingen....
- Illuwatar
- Kontakt:
Den display som Fractroncis säljer (sålde?) har en skaplig eftersläpning vid snabb rörlig grafik (typ VU-mätare). Vid testet kördes den från en PC via parallellporten. Eftersläpningen ligger i själva displayen vad jag kan se, pixlarna släcks inte ner snabbt nog vilket skapar en skuggeffekt/eftersläpning.
@Micke_s
Det är inte klassisk dubbelbuffring på så sätt att jag växlar mellan buffrarna, utan en spegelarea. Dvs en dublett som jag kan läsa ifrån (går enligt spec. inte att läsa bildinnehållet från lcd'n, och även om det gick så är nog spegelarean snabbare).
En AVR på 10-20MHz kan inte ha några problem att bolla runt 1kB, tycker jag.
@Illuvator
Sedär, är rädd för att även denna lcd har samma problem. Lååång eftersläpning, som tidiga laptops där muspekaren "försvann" när man rörde den.
Det är inte klassisk dubbelbuffring på så sätt att jag växlar mellan buffrarna, utan en spegelarea. Dvs en dublett som jag kan läsa ifrån (går enligt spec. inte att läsa bildinnehållet från lcd'n, och även om det gick så är nog spegelarean snabbare).
En AVR på 10-20MHz kan inte ha några problem att bolla runt 1kB, tycker jag.
@Illuvator
Sedär, är rädd för att även denna lcd har samma problem. Lååång eftersläpning, som tidiga laptops där muspekaren "försvann" när man rörde den.