Dls 80

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
volvo_s70

Dls 80

Inlägg av volvo_s70 »

Hej Jag har en DLS 80 som inte ljudet funkar på någon som har tips vad det är för fel det är en polis radio mottagarn funkar men det finns inte något ljud iden jag har en yttre Högtalare det är någon komponent i
radion som är paj jag försöker att hitta sevice manual till den men har ej lyckats med det
Senast redigerad av volvo_s70 29 juli 2008, 20:23:12, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Rohan
Kontakt:

Inlägg av Rohan »

Om vi fick lite mer information så kanske vi kunde hjälpa dig också. Nu gissar jag mig till att en DLS 80 är en bilstereo men bara för att jag köpte DLS-högtalare i veckan.

Hur betedde den sig innan den slutade fungera? Kanske finns en länk till någon produktinformation så vi vet vad det är? Har du installerat den själv, ändrat något innan det slutade funka? Vad har du testat? Har du kontrollerat alla kablar? Finns det något annat inkopplat?
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Mja det är väl en polisradio?

http://www.dls.se/econtent/files/44/dls80.pdf

Bild
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

såvit jag vet så har inte dls80 någon inbyggd högtalare.... kan det vara problemet???
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Nej, det har den inte.
Användarvisningsbild
Odur

Inlägg av Odur »

Tyvärr finns det inget schema till någon av DLS polisradiomodeller, än mindre servicemanualer. Inte ens DLS själva har något. Däremot finns det en användare på www.scanner.nu som heter (kallar sig) Jonsson och bor i Skara som är en jävel på att serva DLS. Prova att kontakta honom via PM och se om du kan få hjälp med vad det kan vara.
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Sen är frågan hur mycket pengar man vill lägga ner på en polisradio i dagens läge då rakel är på G
Rolf Zetterberg

Inlägg av Rolf Zetterberg »

Jodå,det finns schema på mottagardelarna i DLS80 och DLS200 cirkulerande,dock inte på syntesdelarna.Hur kan jag veta det?Jo,det var jag som "ritade av" dom en gång i tiden.
Användarvisningsbild
Odur

Inlägg av Odur »

Jo, jag har sett nåt inlägg på scanner.nu när jag nu precis sökte lite att det har funnits nån form utav schema, men att dom har "försvunnit från jordens yta". Men officiella är dom inte va?
Skriv svar