Behöver hjälp med balanserings trafo.
Behöver hjälp med balanserings trafo.
Hej på er
Jo, det är så här att jag ska försöka få en obal (ljudsignal) till bal via ett trafo (LL5402). Hittills har det inte gått så värst bra. Det vill helt enkelt inte fungera enligt min koppling. Jag har gjort ungefär som i databladet men utan buffert krets. Helt passivt alltså. Är det någon som har pysslat med detta som kan ge en anvisningar hur man ska bära sig åt?
/Hampus
Jo, det är så här att jag ska försöka få en obal (ljudsignal) till bal via ett trafo (LL5402). Hittills har det inte gått så värst bra. Det vill helt enkelt inte fungera enligt min koppling. Jag har gjort ungefär som i databladet men utan buffert krets. Helt passivt alltså. Är det någon som har pysslat med detta som kan ge en anvisningar hur man ska bära sig åt?
/Hampus
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Signalen som ska gå igenom trafot är en obalanserad ljudsignal. Nu testar jag med 1K sinus. Det luriga är att det funkar "lite" som det ska förutom att den ena signalen är starkare än den andra. Jag har ingen konding i serie eftersom det inte ska behövas. I en linebox behövs det ju inga så jag ser inte varför man skulle behöva det här.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Snubber: Aha! Där har vi nog boven i dramat. Jag har hela tiden tänkt ur "linebox" vinkeln. i den är det samma jord fast den går "vid sidan" av trafot. Det är på så vis man lyfter den via en brytare. Tack för hjälpen, ska testa detta så fort jag kommer hem.
Jimmy: Jag gav 346+m för dom. Det var ca ett år sedan men det borde ligga där om kring.
Jimmy: Jag gav 346+m för dom. Det var ca ett år sedan men det borde ligga där om kring.