Vad tror ni om detta? Hur ska jag koppla ihop kretsen med "lampelektroniken" för att få det att fungera? Verkar vara tre kablar som ska kopplas till reläet, eller? Finns dessa kablar bakom strömbrytaren hemma på väggen?
Mvh
/Teo
P.S
Någon som vet var man kan köpa någon snygg inkapsling till denna krets?
Det bygget tål inte att kopplas in på 220-volten. Enligt specen klarar reläet 24 volt 2 ampere.
Även om du skulle kunna såpass mycket el att du hittar bland kablarna i väggen så är det olagligt och inga försäkringar gäller om något skulle hända. (Brand) Det är snarare som så att du blir straffansvarig istället för att få ut på försäkringen. Man får inte göra förändringar i de fasta installationerna hemma, bara byta ut vissa enklare detaljer mot likvärdiga - och detta bara om man har tillräckliga kunskaper.
Riskera inte ditt eget och andras liv genom att pilla med både felaktiga saker och avsaknad av kunskaper.
hmm... borde inte den där triggas av högt "prat" (skrik ) också...? lite jobbigt när man har hela glada gänget hemma och man festar och har kul och lampan blinkar...
Ikea har en modell som går på RF och där man har en liten dosa som ser ut som en timer som man pluggar i väggen. Men smidigast är nog den modellen som man sätter istället för strömbrytaren på väggen, och som har ett litet IR-öga. Vet dock inte vart man får tag på dom. Men säg till om du hittar någon billig
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=56191
Där har du billigare och (enligt mig) snyggare, kanske inte spelar så stor roll men jag tycker att de där ser väldigt trevliga ut. Har själv planer på att köpa några såna och bygga mig en egen fjärrkontroll "one glorious day".