Fick hem ett spel idag som blivit misshandlat i frakten (antar jag).
Öppnade och såg en konding som lossnat helt. Nu är jag osäker på vilket håll den ska sitta.
Den åvan har strecket åt vänster. Mät på den var minus är.
Mät på paddarna vilken ,,,sida den lösa har minus på
sen har väll 50/50 ändrats till bättre odds
Borde nästan gå att känna om kondingen sitter rätt genom att hålla den mot lödpunkterna.
De andra två kondingarna sitter med texten åt samma håll som texten på kortet, är det likadant överallt?
Det som är mest fascinerande är att kondingen höll
Om du tittar på kortet så kan man se att screentrycket har ett streck vid pad "B", rent spontant skulle jag säga att strecket på tantalen (+ sidan) ska sitta åt det hållet (precis som många andra tror)... Vill du dubbelkolla så löd loss en av dom andra tantalerna och titta hur screentrycket ser ut under dom
Det här var ju en rätt rolig tråd... man skulle ha sådana här frågesporter kanske. "åt vilket håll ska komponenten sitta", "vad är det för komponent som lossnat", "vilken av dessa har gått sönder"... etc.
Hur kan man misshandla ett spel så hårt i frakten att komponenter lossnar!?? Vad är det för spel?
Jag fick iofs ett paket med navigationsmjukvara från DHL som de uppenbarligen lyckats KÖRA ÖVER!! DVD-casen var HELT mosad och manualen hade plastbitar intryckt i sig... som tur var låg mjukvaran på ett SD-kort som klarat sig i sin lilla plastlåda.