MEN som med alla saker så finns det ju en baksida. Just i detta fallet är det trafosar. För en vanlig dödlig(arbetande svennson)så äventyras matransonen för månaden redan efter en ganska trivial trafo.
I och med detta började jag naturligvis leta efter information om hur man kan linda sin egen, men det verkar vara riktigt svårt. Oftast när ämnet kommer upp så säger någon att det är omöjligt. Jag hoppas och antar att dessa människor har provat det själv och insett att det ÄR omöjligt för en hemmapulare.
Min tanke är snarare att har man lindat en trafo så kommer man att handla nästa, hur mycket den än kostar!
Så frågorna är: Går det? Går det att köpa mtrl i små kvantiteter? Finns det vägledning?(diy websida alá gör din egen trafo)
Ett litet tilläg:
I mina yngre år, när jag inte visste vad jag skulle bli, så gjorde jag praktik på ett "elektronik" företag. Dom gör radarutrustning och använder sig av ganska höga spänningar. Under den tiden så fick jag vara med och linda trafosar. Dom hade en liten maskin med ett räkneverk så det var bara att fästa och gasa. Så jag vet att det går