Köpa cnc-kit

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Står inget pris på dem på bergan.se eller så har jag missat det....
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

60STH100A2-504 kostar 795:-/st + moms och frakt (< 5kg för 3st).

Men, om du bygger helt klart först, så kan vi prova med Paket4 först. Funkar det, så funkar det. :D
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Kanske det.. låter schysst, men varför så mycket dyrare med 60STH100A2-504?? sen lär det väl behövas andra drivare än dem du har också?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Varför är en Passat så mycket dyrare än en Golf? :wink:

sen lär det väl behövas andra drivare än dem du har också?
Ta bort ordet väl.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

http://homeshopcnc.com/page5.html

Där har du fina motorer, tror att 370oz/in motorerna skulle sitta fint på din maskin, speciellt tillsammans med ett par gecko G201or drivna på 70V eller så...
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Jepp, en så kopplad parallellt hade jag nog gått för. Pluss att du får G201 för $99. Inte mycket att fundera över. :D

Det enda smolket i bägaren är väl frakten som kan gå på en halv förmögenhet. Ordna ett samköp kanske, :humm:
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Verkar inte illa. Skulle gå på 474 dollar för 3 motorer och 3 drivare. Undrar bara vad frakten och ev avgifter går på.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Du kommer åka på en fraktkostnad på runt 85$ skulle jag gissa (efter att ha kollat på vad det kostade när jag beställde därifrån för något år sedan)

Sen kommer du åka på 25% moms på den totala summan inkl frakt plus postens avgifter, så jag skulle nog räkna på att du får betala runt 4500kr totalt.
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Tack meduza för info!

hmm surt med moms ... Hur funkar det om man själv tar in prylarna i sverige? är det inte momsfritt upp till 10kkr eller så då?
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Näe, alla betalar moms från första krona, sen tillkommer också en tullavgift (ca: 7% på elektronik har jag för mig). Tänk om det ändå var så att man slapp momsen bara för att man handlar lite, då skulle både min sprit och mina kläder bli 25% billigare :lol:

/PeterH
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Trist .. :( .. Då är det kanske att smuggla om man köper det i USA och bär in det själv i Sverige?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Ändå blir flygbiletten ännu dyrare. :D
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

I princip ja... eller inte ens i princip förresten, det är att smuggla :? Det är därför det finns två vägar att gå när man kommer tillbaka från en resa, en grön (inget att förtulla) och en röd där man snällt berättar vad man köpt och för hur mycket :wink:

Men jag tror dom flesta tycker det känns okej att ta gröna vägen så länge det inte rör sig om större mängder eller olagliga prylar... Om du har vägarna över på semester eller så är det ju bara passa på, men det finns ju alltid en risk att dom gör stickprovskontroll och jag vet inte vad som händer då? Dryga böter eller att dom helt enkelt behåller och skrotar prylarna?

/PeterH
Användarvisningsbild
Anderst
Kontakt:

Inlägg av Anderst »

Jo dyrt att flyga :(. Men ett av mina jobb betalar iaf, problemet är att jag bara åker till madison i 2 veckor, skulle nog gå att beställa till kompis där och sen bära hem, men med amerikanska säkerhetskontroller så lär väskan knappt komma fram och i bästafall 4 veckor senare, Tror att det blir rätt tungt sen så vill jag ha prylarna snart och inte om ett par månader. Räknade efter och som meduza sa blir det runt 4500kr för komplett från USA, Har mejlat dem om vad det skulle kosta med frakt.
sen tillkommer ett nätagg för 6-700 . Från motioncontroll går det på runt 4000 men är inkl nätagg, Blir mycket pengar hur jag än gör, och är det 6% extra tullavgift på elektronik så blir plånboken mycket tunn.

Hur mycket bättre är geckodrivepaketet än det från motioncontroll?

Sen måste jag även börja fundera på spindel,,, lutar just nu åt en kress 1050 eller 850, Var hittar man dessa billigast?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Hur mycket bättre är geckodrivepaketet än det från motioncontroll?

Som jag ser det, så är det motorerna inte drivarna som är flaskhalsen.
Men det har du ju redan listat ut att jag tycker. :D
Skriv svar