Olika kopplingsplattor (Såna där vita.)
Jag köpte några stycken av tpb, jag med. Dom verkar väldigt bra. I kartong och allt. 
Jag undrar en annan sak också. Det står att man kan använda trådar som är upp till 0,8 mm breda.
Stiften i en stiftlist är väl 0,64 mm breda. Går det att sätta såna i plattorna utan att dom blir förstörda?
Jag har aldrig gjort det nån gång. Den enda gången jag har sett det är på Sodjans regulator-kort (tror jag att det var).
Är det nån som har provat, och vet om det går bra?
Plattorna har fyrkantiga hål, men jag tänkte på hur det går med klämmorna.
Jag undrar en annan sak också. Det står att man kan använda trådar som är upp till 0,8 mm breda.
Stiften i en stiftlist är väl 0,64 mm breda. Går det att sätta såna i plattorna utan att dom blir förstörda?
Jag har aldrig gjort det nån gång. Den enda gången jag har sett det är på Sodjans regulator-kort (tror jag att det var).
Är det nån som har provat, och vet om det går bra?
Plattorna har fyrkantiga hål, men jag tänkte på hur det går med klämmorna.
Jaa... Jag fick trycka hårt för att sätta i en lysdiod. (Men det är bra. Då sitter den fast sen.)
Så en lång stiftlist går nog lättare om den har smalare stift.
Jaha... Några har provat, och skrev att det går bra.
Här (S: SMD tqfp till DIL adapters) skrev i alla fall Sodjan att han tycker att
dom runda är snällare mot plattorna.
Då är det väl bara att bestämma själv, antar jag.
Så en lång stiftlist går nog lättare om den har smalare stift.
Jaha... Några har provat, och skrev att det går bra.
Här (S: SMD tqfp till DIL adapters) skrev i alla fall Sodjan att han tycker att
dom runda är snällare mot plattorna.
Då är det väl bara att bestämma själv, antar jag.
Jag gillar idéerna om olika kopplingsdäcksbyggplattor. Är själv rätt sugen på att snart bygga ihop nåt sådant.
Skulle gärna vilja se fler varianter likt den här
http://madmodders.se/temp/breadboard_ide.jpg
Någon som byggt någon annan variant eller haft idéer till det?
EDIT: Är för övrigt på jakt efter några kopplingsdäck/kopplingsplattor typ såna här:

dessa kostar 59kr och jag är väl intresserad av typ 6st. Någon som säljer såna här på forumet till bra pris?
Skulle gärna vilja se fler varianter likt den här
http://madmodders.se/temp/breadboard_ide.jpg
Någon som byggt någon annan variant eller haft idéer till det?
EDIT: Är för övrigt på jakt efter några kopplingsdäck/kopplingsplattor typ såna här:

dessa kostar 59kr och jag är väl intresserad av typ 6st. Någon som säljer såna här på forumet till bra pris?
- JimmyAndersson
- Kontakt: