Gps antenn?
- ElectricMan
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Akkurat.
Electric_man:
Du har inte tittat i databladet för GPS'en?
På sidan 5 visar de precis hur man ska koppla.
Men för att du inte ska behöva bläddra så gjorde jag om den delen av schemat till ASCII-grafik.
Det hade du också sett om du inte jagat mig på IRC'n hela tiden.

Electric_man:
Du har inte tittat i databladet för GPS'en?
På sidan 5 visar de precis hur man ska koppla.
Men för att du inte ska behöva bläddra så gjorde jag om den delen av schemat till ASCII-grafik.

Kod: Markera allt
+5V o-------#####----+------------o GPS Pin 2.
|
|
o mittledare
Antenn
o skärm
|
|
GND o----------------+------------o GPS GND-pin.
Det hade du också sett om du inte jagat mig på IRC'n hela tiden.

- ElectricMan
- Kontakt:
-
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Grattis! 
Det kan ta ett tag innan GPS'en hittar var den är.
Man kan säga att den ringar in ett område som blir mindre och mindre tills den har hittat rätt.
Apropå det. Jag måste bara tipsa om en grejj som heter Tålamod.
Visst, det är inte så kul att läsa inlägg som säger "Läs databladet", men hade du bara ägnat någon minut åt vänster sida av schemat på sidan fem så hade du skrivit "Nu funkar det!!" för länge sedan.
Missförstå mig inte nu. Jag hjälper dig mer än gärna (så länge du inte tjatar.
) Men jag vet själv hur det känns när man pysslar med något man aldrig har gjort tidigare och lyckas lösa ett problem själv.
Nog om det.
Allt du behöver nu är en laptop och något kartprogram. Eller varför inte Google Maps - DIY Real Time GPS Tracker?
Än så länge har min GPS stått här brevid datorn, men snart ska den ut och röra på sig med 486-laptopen. Jag har även lite idéer om att slå ihop en PIC, stegräknare, GPS och minneskort till en pryl som loggar när man är ute och går/springer. Namn på grejjen? "Jogg-logg" förstås.

Det kan ta ett tag innan GPS'en hittar var den är.
Man kan säga att den ringar in ett område som blir mindre och mindre tills den har hittat rätt.
Apropå det. Jag måste bara tipsa om en grejj som heter Tålamod.

Visst, det är inte så kul att läsa inlägg som säger "Läs databladet", men hade du bara ägnat någon minut åt vänster sida av schemat på sidan fem så hade du skrivit "Nu funkar det!!" för länge sedan.
Missförstå mig inte nu. Jag hjälper dig mer än gärna (så länge du inte tjatar.

Nog om det.
Allt du behöver nu är en laptop och något kartprogram. Eller varför inte Google Maps - DIY Real Time GPS Tracker?
Än så länge har min GPS stått här brevid datorn, men snart ska den ut och röra på sig med 486-laptopen. Jag har även lite idéer om att slå ihop en PIC, stegräknare, GPS och minneskort till en pryl som loggar när man är ute och går/springer. Namn på grejjen? "Jogg-logg" förstås.

- ElectricMan
- Kontakt: