Finns många råd och dåd på nätet om detta. Frågan är hur snabbt, hu r lång dataserie och så vidare. Svårt att få någon enorm hastighet på detta med 8-bitars picar då de är just 8-bitars och har lite ont om minne och så... Skall du köra FFT med lite hastighet OCH vill kunna programmera detta i C så rekomenderar jag R8C istället då det är mycket lättare att få hygglig fart på detta i den samt att de är rätt billiga också.
Självklart så har du kraftigare picar också, och även andra fabrikat. Utbudet är stort... Personligen skulle jag valt någon lite kraftigare sak med mer minne och gärna 32-bitars kärna för att slippa slita med rätt bökig optimering med att göra det i asm på en 8-bitars.
Ouff ....svårt där med assembler men jag får nog trots allt köra på det. Ska ha bort det grafiska och bara använda resultatet av FFT. Tack för hjälpen iaf. Är öppen för fler förslag.
Jag läste för ett tag sen om Goertzel. Den verkar intressant om man bara är intresserad av en viss frekvens, men jag kan inte garantera dess bu eller bä då jag inte har läst mer än inledningen.