Vart köper man tunt material för att göra mellanlägg (sh
Vart köper man tunt material för att göra mellanlägg (sh
Jag skulle behöva hitta något tunt material att skära ut mellanlägg ifrån.
Från ca 0.01mm och uppåt helst. Alltså tunnt som aluminiumfolie fast hårdare.
Vart kan jag finna något sånt? Det ska alltså gå att skära i det med tex rakblad.
Från ca 0.01mm och uppåt helst. Alltså tunnt som aluminiumfolie fast hårdare.
Vart kan jag finna något sånt? Det ska alltså gå att skära i det med tex rakblad.
- Krille Krokodil
Finns i Luna-katalogen, de har återförsäljare i hela Sverige. Sök på "metallfolie" i katalogen: http://katalog.luna.se/
Det är tyvärr lite långt till Stockholm.
Bakgrundsinfo.
Det är så att jag ska byta mattskiva (sökarskivan, den man kollar på när man fottar) i min systemkamera. Den nya skivan har snittbild vilket jag vill ha. Men den nya skivan är kring 0.22mm för tunn. Så jag måste lägga något mellan som är 0.22mm för att fokusen ska bli exakt.
Tänkte om man kan få till något exakt med kombination av olika mellanlägg.
Eller har ni mekanister något annat tips på hur man enklast ska skapa denna extraskiva på 0.22mm?
Det skulle ju kanske gå att fila till från någon mässingsbit och sen slipa ner den sakta och säkert till rätt höjd?
Bakgrundsinfo.
Det är så att jag ska byta mattskiva (sökarskivan, den man kollar på när man fottar) i min systemkamera. Den nya skivan har snittbild vilket jag vill ha. Men den nya skivan är kring 0.22mm för tunn. Så jag måste lägga något mellan som är 0.22mm för att fokusen ska bli exakt.
Tänkte om man kan få till något exakt med kombination av olika mellanlägg.
Eller har ni mekanister något annat tips på hur man enklast ska skapa denna extraskiva på 0.22mm?
Det skulle ju kanske gå att fila till från någon mässingsbit och sen slipa ner den sakta och säkert till rätt höjd?