42V till 24V (och gärna 12V) ?
- Mizzarrogh
42V till 24V (och gärna 12V) ?
Vad skulle vara absolut enklast om man vill ha ut 24V och gärna även 12V (men det är inget krav eftersom jag har annan utrustning för det) från en stor 24V transformator, vill kunna använda så mycket som möjligt av uteffekten.
(Vill ha ut likström på 24V linan, blir altså diodkoppling efter)
Har några upslag, men kollar av här i allafall, kort sagt, altså hur göra detta bäst och billgast/enklast. Önskar en robust konstruktion med lång livslängd.
(Vill ha ut likström på 24V linan, blir altså diodkoppling efter)
Har några upslag, men kollar av här i allafall, kort sagt, altså hur göra detta bäst och billgast/enklast. Önskar en robust konstruktion med lång livslängd.
- Mizzarrogh
Hmm... Nu skall vi se, trafon (300VA) har angivet 7,15A på sek.
3A är egentligen litet i minsta laget (då jag tänkt köra motortester och annat), men skall titta på den tråden i allafall, tack för tipset.
-----------------------------------------------------------------------------------------
(Lika bra att säga det med en gång, -- har inte den blekaste om vad man skulle söka efter på google-- )
3A är egentligen litet i minsta laget (då jag tänkt köra motortester och annat), men skall titta på den tråden i allafall, tack för tipset.
-----------------------------------------------------------------------------------------
(Lika bra att säga det med en gång, -- har inte den blekaste om vad man skulle söka efter på google-- )
- Mizzarrogh
- Mizzarrogh