Dessa sitter inne i en Supernintendo. Det så att en kondensator rök.. pga glapp i lödningen. Så jag skall försöka ersätta denna. Men jag vet inte vilken kondensator som ska kunna ersätta den, och vad för värde dessa har. Någon som kan detta mer än mig, snälla tala om vad värderna är och vilken kondensator man kan byta dessa mot. Tack på förhand!
( Om ni vill se mer bilder av hur ett Snes ser ut så lägger jag gärna upp det minus den kondensator som rök )
Visserligen låter 50V märkningen högt för att sitta bland logik kretsar. Men faktum är att det inte tillverkas 50µf kondensatorer utan 47µf är närmaste standard värdet.
Har inte exakt den kondensatorn så jag vill vara helt 100% i att den andra klarar av att sitta där.. Så allt inte går åt skogen..
Har ett annat kretskort med div värden om vi tänker oss den bild jag lade upp var det "10 50S 26A"
Har jag andra kondensatorer som har "k3 10 50v" Så man kan ju undra vad exakt det är Kommer upp med bilder på det strax ska rota efter andra kretskort undertiden.
Ja då är ju frågan vad det rätta svaret är
Ja gissa!. Det finns 2 alternativ 10µf/50V eller 50µf/10V. Men eftersom det sista alternativet inte existerar så
"k3 10 50v" kan du lugnt använda som ersättare.
Och även om du skulle ersätta den med 1µf eller 47µf så lär du inte ta sönder något.
Nej jag brände inte av dom. Supernintendot hade åkt i backen och så hade en kondensator fått glapp så det hade smält. Jag lödde av den och sedan vet jag inte var jag gjorde av den Men nu testade jag allt igen. Dvs tack att ni hjälpte mig. Dock kvarstår problemet då man "tilltar" maskinen slutar den helt att fungera. Så jag kasserad den.