Kontaktdon för motorcykel
Kontaktdon för motorcykel
Tjena!
Jag skulle enkelt vilja kunna plocka ur en del av kablaget på min motorcykel för att kunna ta med mig tändboxen inklusive dess orginalkontaktdon när jag parkerar hojen. Det är tänkt som ett extra stöldskydd kan man säga.
För att fixa detta behöver jag ett par kontaktdon (hona och hane) med minst 19 pinnar. Det kan dock funka med t.ex. 2 st med 10 pinnar vardera. De ska tåla att kopplas ur och i många gånger och vara ganska robusta men behöver inte vara vattentäta. Jag skulle helst slippa köpa dyra krimpverktyg.
Någon som har tips på lämpliga kontakter? Har svårt att hitta nåt i Elfas sortiment som inte är svindyrt.
Hoppas att kraven var tydliga nog.
Jag skulle enkelt vilja kunna plocka ur en del av kablaget på min motorcykel för att kunna ta med mig tändboxen inklusive dess orginalkontaktdon när jag parkerar hojen. Det är tänkt som ett extra stöldskydd kan man säga.
För att fixa detta behöver jag ett par kontaktdon (hona och hane) med minst 19 pinnar. Det kan dock funka med t.ex. 2 st med 10 pinnar vardera. De ska tåla att kopplas ur och i många gånger och vara ganska robusta men behöver inte vara vattentäta. Jag skulle helst slippa köpa dyra krimpverktyg.
Någon som har tips på lämpliga kontakter? Har svårt att hitta nåt i Elfas sortiment som inte är svindyrt.
Hoppas att kraven var tydliga nog.
Exakt vilka strömmar det handlar har jag ingen större koll på, men eftersom boxen är kopplad till tändspolarna, en servomotor och lite annat så känns kanske en D-sub i klenaste laget..eller vad tror ni? Kontakterna på boxen är i alla fall ganska rejäla, ungefär som anslutningar för den lilla sortens kabelskor om ni förstår vad jag menar.
http://www.kjell.com/content/templates/ ... 0,84800000
kan dessa fungera?
enda nackdelen är nog att dem bara har max 9pinnar
kan dessa fungera?
enda nackdelen är nog att dem bara har max 9pinnar
MATE-N-LOK finns med 15 poler fast jag tror att sådana kontakter slits ut rätt fort.
Micro RibbonKlarar 5A, den 36 poliga är prisvärd.
Bhiab har den här 10A kontakten i 26 poligt utförande som surplus (BH8184) för 44kr paret.
Om båda donen är för sladd så är det nog ditt bästa val.
De har fler mångpoliga, kolla själv: www.bhiab.se/data/user/Surplus.pdf
Micro RibbonKlarar 5A, den 36 poliga är prisvärd.
Bhiab har den här 10A kontakten i 26 poligt utförande som surplus (BH8184) för 44kr paret.
Om båda donen är för sladd så är det nog ditt bästa val.
De har fler mångpoliga, kolla själv: www.bhiab.se/data/user/Surplus.pdf