LaCie extern hårddisk ?
LaCie extern hårddisk ?
Man går ju alltid med den gnagande känslan att säkerhetskopieringen av data är otillräcklig.
Tittade på en sån här.
Är det något att ha eller finns det bättre alternativ ?
Tittade på en sån här.
Är det något att ha eller finns det bättre alternativ ?
hoppas det är nått att ha för jag köpte en sån förra veckan 
från dutinhome var det och det låg nån mjukvara för backup på den men jag har inte provat mjukvaran ännu och är osäker på om jag någonsin kommer att göra de.....

från dutinhome var det och det låg nån mjukvara för backup på den men jag har inte provat mjukvaran ännu och är osäker på om jag någonsin kommer att göra de.....
Senast redigerad av POS 13 mars 2008, 16:54:56, redigerad totalt 1 gång.
Har de inte bytt till ett hel metallchassie (eller fläkt) skulle jag inte rekomendera den (eller någon annan extern hårddisk)
Vi elda upp en ganska fort, stog fritt i ett rum med ca 25 grader... (detta var en ca 120 Gigs disk så det var 2 år sen ca)
Jag har dock bra erfarenhet av maxtors Onetouch diskar. rejäla aluminium chassie som leder värme bra..
Vi elda upp en ganska fort, stog fritt i ett rum med ca 25 grader... (detta var en ca 120 Gigs disk så det var 2 år sen ca)
Jag har dock bra erfarenhet av maxtors Onetouch diskar. rejäla aluminium chassie som leder värme bra..
Ja, den är bra!
www.prisjakt.se
Välj återförsäljare som finns på sidan(lite mer känd) och en med okej betyg. www.dustinhome.se www.komplett.se eller www.datorbutiken.com är mina förstahandsval. Men man får ju oftast inga problem när man handlar.
www.prisjakt.se
Välj återförsäljare som finns på sidan(lite mer känd) och en med okej betyg. www.dustinhome.se www.komplett.se eller www.datorbutiken.com är mina förstahandsval. Men man får ju oftast inga problem när man handlar.
-
Har också haft dålig erfarenhet av maxtor och en del andra mindre kända märken (edit med samsung, hitachi och IBM diskar inuti). Men nu har jag märkt att WD som jag aldrig gillat tidigare (för att de haft en massa konstigheter för sig) går utan att alstra mycket värme och dessutom tyst. Har inte använt dom så länge men jag har aldrig senaste tiden (4-5år) stöt på något problem med WD.
Edit: Rohan>Ska man använda externa utan fläkt rekommenderar jag 2,5" diskar. Behöver ingen nätdel, tar liten plats, och tål ganska mycket smällar. Nackdelen är pris/GB.
Edit: Rohan>Ska man använda externa utan fläkt rekommenderar jag 2,5" diskar. Behöver ingen nätdel, tar liten plats, och tål ganska mycket smällar. Nackdelen är pris/GB.
Jag skulle rekommendera en elements från onoff med en WD disk inuti. Min har gått i ett halvår utan problem. Den är sval, tyst, billig och stryktålig. Det sista märkte jag när det blev en "mindre" kortslutning i usbuttaget i datorn och sladden till disken höll på att smälta. Men den knotar på endå utan problem. En tusenlapp kostar den på 500gb i butik. http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... D=11-16-10