Frontpanel
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Eller lägg i scannern.Marta skrev:Är det redan borrat så kanske det skulle fungera att ta ett kort på panelen. Ta det på långt avstånd så att perspektivfelen minimeras. Låt den bara ta upp en liten del mitt i bilden, det minskar felen från leksaksoptiken i dagens kameror. Det gör ju inget om det blir lite grova pixlar..
Nackdelen med PS, och alla andra pixelprogram, är att det är just pixlar. Det är kladdigt att jobba med till denna typ av uppgifter trots att det finns lager o.dyl. funktioner. Ett vektorprogram som Corel eller Illustrator är bra mycket bättre.
Lätt att flytta de sammanbundna objekten utan att växla lager hela tiden. Kvaliteten degraderas inte av redigering, utskriften blir alltid bästa möjliga. Även om man skalat om något femtioelva gånger.
Visst går det att lägga i scanner om det är slätt, glöm bara inte en plastfilm emellan innan där är en stor otrevlig repa på glaset....
Lätt att flytta de sammanbundna objekten utan att växla lager hela tiden. Kvaliteten degraderas inte av redigering, utskriften blir alltid bästa möjliga. Även om man skalat om något femtioelva gånger.
Visst går det att lägga i scanner om det är slätt, glöm bara inte en plastfilm emellan innan där är en stor otrevlig repa på glaset....
Jag har testat rita litet i Visio och använt detta för skalorna:
http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/Scale.html
http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/Scale.html
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Vad står det där? Jag antar att det i uttalet av tshchpf och pzjkf kommer med någon vokal av sig själv men ändå ganska coolt med ord som bara har konsonanterВуе лфт ьфт ог пжкф вхю Ьут ьхе мэдвшпе тщпф ых вуе идшк ..... Det går väl bra, tänk på att mäta upp väldigt noga så texten kommer rätt (Vi är två om datorn idag).
Jag gjorde en frontpanel i presentationsprogrammet i Open Office en gång, det funkade skitbra! Skrev ut på papper som veks runt kanten på panelen och satte självhäftande plast typ den man har till böcker runt.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt: