Känner igen den nånstans ifrån, men tusan, kommer inte på vars...
Tillägg: Verkar vara en version av Greensleeves.
Funderar vidare...
Jag tror inte det riktigt var samma låt vi tänker på,JimmyAndersson skrev: Kan det vara nåt med "tears don't lie" eller liknande?
Ska kolla med sambon.![]()
edit: Hon reagerade likadant. "men... suck... jag vet ju... vad 17 heter den"...![]()
Får se om vi kommer på det en annan dag.
Vad för slags delay kretsar söker du, jag beställde ett gängJimmyAndersson skrev:På tal om ingenting.. någon som har hittat en påse delaykretsar som blivit över?
Jag funderar på att köpa 100 mil wire-kabel......MadModder skrev:Krävs ju många hundra mil med kabel för att uppnå det...
Hur stora eller små kan de här rören vara?psynoise skrev:Finns ju gamla dator minnen, som använder en högtalare och en mikrofon i var sin sida i ett rör (innehåll vet jag ej, inte luft tror jag iaf), borde funka analogt också med begrännsad bandbredd..
Man hör tydligt att den låten var inspirationen till din demo.Housepainter skrev:Jag hittade låten som inspirerat mig!Är nog inte den ni tänker på, men det är här jag har hämtat inspirationen! Daniel Lanois - Sonho Dourado
Den låten är med på soundtracket till tv-serien Friday Night Lights.
Edit:
Jimmy: Delaykretsen PT2399 är väldigt billig på E-Bay. 23$ (INKL frakt), för 10st.
Önskar jag hade en bra verkstad att vara i så man kunde bygga en liten låda till pedalen...
Housepainter:Housepainter skrev:Idag skrev jag ut layouten på denna delaypedal: PT-80 Delay
Har dock inte riktigt alla komponenter hemma, så det dröjer nog innan projektet blir klart.
Delaykretsen som jag skall använda heter PT2399. Har fem stycken. Skall även bygga en Rebote 2.5 Delay
JimmyAndersson skrev:Kanske om jag kan köpa en av varje av de du beställt?