RGB Fönsterlampa
Ursäkta att jag inte haft tid att skriva här men nu har High-power LEDarna alá 30Lumen kommit så nu börjar bygget igen  . Dock så kommer nog en annan "armatur" att anvädas för denna passa inte så bra tyvärr. Kommer mer bilder så fort som möjligt
. Dock så kommer nog en annan "armatur" att anvädas för denna passa inte så bra tyvärr. Kommer mer bilder så fort som möjligt
Andy: Bra fråga . Fick komponenterna via jobbet och när jag ritade kortet hade jag ingen DIL/SO adapter så jag hade inte kunnat programmera PICen. Men blir det en till variant lär jag nog rita om kortet.
. Fick komponenterna via jobbet och när jag ritade kortet hade jag ingen DIL/SO adapter så jag hade inte kunnat programmera PICen. Men blir det en till variant lär jag nog rita om kortet.

. Dock så kommer nog en annan "armatur" att anvädas för denna passa inte så bra tyvärr. Kommer mer bilder så fort som möjligt
. Dock så kommer nog en annan "armatur" att anvädas för denna passa inte så bra tyvärr. Kommer mer bilder så fort som möjligtAndy: Bra fråga
 . Fick komponenterna via jobbet och när jag ritade kortet hade jag ingen DIL/SO adapter så jag hade inte kunnat programmera PICen. Men blir det en till variant lär jag nog rita om kortet.
. Fick komponenterna via jobbet och när jag ritade kortet hade jag ingen DIL/SO adapter så jag hade inte kunnat programmera PICen. Men blir det en till variant lär jag nog rita om kortet.Jag tror bos syftade på att jag råkat kastat om bokstäverna på min kretskortslayout  . Tror inte riktigt jag tänkte klart den kvällen. Skrev ju tom -07
. Tror inte riktigt jag tänkte klart den kvällen. Skrev ju tom -07   
   .
. 
Hart vart och inhandlat lite plastblommor på Hem&hobby och inte hunnit göra så mycket mer. Imorrn blir det antagligen färdigt och då kommer bilderna

.
. Hart vart och inhandlat lite plastblommor på Hem&hobby och inte hunnit göra så mycket mer. Imorrn blir det antagligen färdigt och då kommer bilderna

Här kommer de utlovade bilderna då 
Styrningen:

Lysdioden. 3W RGB-Led köpt på Ebay för 60kr inkl frakt (har ytterligare 4st).
30lm för grön och röd samt 9lm för blå.

Det är alltså en Ikea-glas "lampa" från Ikea (försedd av Dadde) med några plasblommor från Hem&Hobby
Tog lite bilder under cycle mode

Och slutligen en liten film .
.
Movo1937.avi 13Mb
Housepainter Server
Kan säga att det ser duktigt häftigt ut utifrån. Ljuset sprider sig i persiennen om man har den nere fast inte vinklad . Riktigt mysigt blev det. Men kameran luras lite, ljusintensiteten är inte lika hög i verkligheten utan man ser färgen mycket bättre.
. Riktigt mysigt blev det. Men kameran luras lite, ljusintensiteten är inte lika hög i verkligheten utan man ser färgen mycket bättre.
Det var allt för denna gången.
//Fritzell
edit: Lade till lite info om lysdioden

Styrningen:

Lysdioden. 3W RGB-Led köpt på Ebay för 60kr inkl frakt (har ytterligare 4st).
30lm för grön och röd samt 9lm för blå.

Det är alltså en Ikea-glas "lampa" från Ikea (försedd av Dadde) med några plasblommor från Hem&Hobby
Tog lite bilder under cycle mode

Och slutligen en liten film
 .
.Movo1937.avi 13Mb
Housepainter Server
Kan säga att det ser duktigt häftigt ut utifrån. Ljuset sprider sig i persiennen om man har den nere fast inte vinklad
 . Riktigt mysigt blev det. Men kameran luras lite, ljusintensiteten är inte lika hög i verkligheten utan man ser färgen mycket bättre.
. Riktigt mysigt blev det. Men kameran luras lite, ljusintensiteten är inte lika hög i verkligheten utan man ser färgen mycket bättre.Det var allt för denna gången.

//Fritzell
edit: Lade till lite info om lysdioden
					Senast redigerad av Fritzell 14 februari 2008, 21:25:57, redigerad totalt 1 gång.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
- Housepainter
- EF Sponsor