RGB Fönsterlampa
Ursäkta att jag inte haft tid att skriva här men nu har High-power LEDarna alá 30Lumen kommit så nu börjar bygget igen
. Dock så kommer nog en annan "armatur" att anvädas för denna passa inte så bra tyvärr. Kommer mer bilder så fort som möjligt
Andy: Bra fråga
. Fick komponenterna via jobbet och när jag ritade kortet hade jag ingen DIL/SO adapter så jag hade inte kunnat programmera PICen. Men blir det en till variant lär jag nog rita om kortet.

Andy: Bra fråga

Jag tror bos syftade på att jag råkat kastat om bokstäverna på min kretskortslayout
. Tror inte riktigt jag tänkte klart den kvällen. Skrev ju tom -07
.
Hart vart och inhandlat lite plastblommor på Hem&hobby och inte hunnit göra så mycket mer. Imorrn blir det antagligen färdigt och då kommer bilderna

Hart vart och inhandlat lite plastblommor på Hem&hobby och inte hunnit göra så mycket mer. Imorrn blir det antagligen färdigt och då kommer bilderna

Här kommer de utlovade bilderna då 
Styrningen:

Lysdioden. 3W RGB-Led köpt på Ebay för 60kr inkl frakt (har ytterligare 4st).
30lm för grön och röd samt 9lm för blå.

Det är alltså en Ikea-glas "lampa" från Ikea (försedd av Dadde) med några plasblommor från Hem&Hobby
Tog lite bilder under cycle mode

Och slutligen en liten film
.
Movo1937.avi 13Mb
Housepainter Server
Kan säga att det ser duktigt häftigt ut utifrån. Ljuset sprider sig i persiennen om man har den nere fast inte vinklad
. Riktigt mysigt blev det. Men kameran luras lite, ljusintensiteten är inte lika hög i verkligheten utan man ser färgen mycket bättre.
Det var allt för denna gången.
//Fritzell
edit: Lade till lite info om lysdioden

Styrningen:

Lysdioden. 3W RGB-Led köpt på Ebay för 60kr inkl frakt (har ytterligare 4st).
30lm för grön och röd samt 9lm för blå.

Det är alltså en Ikea-glas "lampa" från Ikea (försedd av Dadde) med några plasblommor från Hem&Hobby
Tog lite bilder under cycle mode

Och slutligen en liten film

Movo1937.avi 13Mb
Housepainter Server
Kan säga att det ser duktigt häftigt ut utifrån. Ljuset sprider sig i persiennen om man har den nere fast inte vinklad

Det var allt för denna gången.

//Fritzell
edit: Lade till lite info om lysdioden
Senast redigerad av Fritzell 14 februari 2008, 21:25:57, redigerad totalt 1 gång.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- Housepainter
- EF Sponsor