"tabletpc" med allt o lite till :P
dom mera "kompletta" korten som finns har den egenheten att portar såsom ethernet/usb/vga/ljud mm mm är förmonterat på kortet enligt egen eller normal ATX standard vilket inte lämpar sig alltid, ville ha mina portar på pin headers eller dyl.
Trodde dock att ljud fanns på kortet jag har, iom att det är "inbyggt" i LX800 chippet lixom, och så är fallet, men inga ledare utdragna någonstans.
Trodde dock att ljud fanns på kortet jag har, iom att det är "inbyggt" i LX800 chippet lixom, och så är fallet, men inga ledare utdragna någonstans.
Bosen:
Ca 1mm-2mm tjock alu plåt
slowfly:
Gav up med att försöka läggen budget
grejerna är dyyyyra iom att de flesta håller industrial grade samt är småserier
Skulle tro att jag lätt är uppe i en 3500kr + moms + div frakter redan.
Bygget kommer bli lite tjockare än vad jag hade tänkt mig, men det kan jag leva med, är ju en prototyp så att säga.
Den kommer oxå dra ca 6watt i "viloläge" istället för mindre än 1watt detta pga att cpukortet saknar stöd för acpi etc.
LSD > ESD
Ca 1mm-2mm tjock alu plåt
slowfly:
Gav up med att försöka läggen budget

Skulle tro att jag lätt är uppe i en 3500kr + moms + div frakter redan.
Bygget kommer bli lite tjockare än vad jag hade tänkt mig, men det kan jag leva med, är ju en prototyp så att säga.
Den kommer oxå dra ca 6watt i "viloläge" istället för mindre än 1watt detta pga att cpukortet saknar stöd för acpi etc.
LSD > ESD
- Illuwatar
- Kontakt:
Ser ut som något i stil med detta:

Denna burk är 50 mm hög, så det blir rätt så trångt inuti:

Då har jag lyckats klämma in allt som behövs för en självständing maskin, inklusive AC/DC-PSU (det behövs ingen extern AC/DC-adapter). Moderkortet i denna är baserat kring en VIA C3 CPU på 1 GHz.
Gällandes pris på byggen av denna typ så drar det lätt iväg. Jag tror jag lade totalt ca 10 000:-, dock inte allt på en gång. Industriprylar är inte direkt billiga...
Det skall bli intressant att se ditt resultat. Med tanke på komponentvalet så har du gott om plats...

Denna burk är 50 mm hög, så det blir rätt så trångt inuti:

Då har jag lyckats klämma in allt som behövs för en självständing maskin, inklusive AC/DC-PSU (det behövs ingen extern AC/DC-adapter). Moderkortet i denna är baserat kring en VIA C3 CPU på 1 GHz.
Gällandes pris på byggen av denna typ så drar det lätt iväg. Jag tror jag lade totalt ca 10 000:-, dock inte allt på en gång. Industriprylar är inte direkt billiga...
Det skall bli intressant att se ditt resultat. Med tanke på komponentvalet så har du gott om plats...