Bra lödtenn
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Adis kanske har många rullar kvar av sitt tenn. Jag gillar det tennet. väter och flyter ut bra. Det ryker dock som vilket tenn som helst.
Alla mina tenner ryker precis lika mycket, även vid 250°. Har en gammal rulle okänt tenn med en enkel flusskanal i, en gammal rulle med okänd multicore, 3 rullar multicore med flux 362 (Adis), en rulle kester med flux 285, samt en rulle multicore med flux crystal 400.
Alla mina tenner ryker precis lika mycket, även vid 250°. Har en gammal rulle okänt tenn med en enkel flusskanal i, en gammal rulle med okänd multicore, 3 rullar multicore med flux 362 (Adis), en rulle kester med flux 285, samt en rulle multicore med flux crystal 400.
Växthuseffekten är mångt om mycket bogus enligt vissa källor. Temperaturen har varit högre än nu flera gånger tidigare och världen gick inte under för det. Detta är min åsikt.
Dessutom skjuter nog jägarna ut en hel del bly i naturen. Liksom alla blybrickor som förr i tiden användes (och kanske används) som tätningsbrickor. Farligare saker tex utarmat uran används ju av USAs militär som barlast i projektiler och det känns bra mycket värre än detta.
Därmed inte sagt att man inte kan minska på miljöförstöringen för att minska slitaget på jorden!
Sorry för ot som vanligt....
Dessutom skjuter nog jägarna ut en hel del bly i naturen. Liksom alla blybrickor som förr i tiden användes (och kanske används) som tätningsbrickor. Farligare saker tex utarmat uran används ju av USAs militär som barlast i projektiler och det känns bra mycket värre än detta.
Därmed inte sagt att man inte kan minska på miljöförstöringen för att minska slitaget på jorden!
Sorry för ot som vanligt....
haha MadModder, bara ca 300 rullar kvar
annars är det lungt...
direkt till annonsen:
http://www.adissida.net/utforsaljning/s ... asp?id=389
om någon skulle behöva dvs.

direkt till annonsen:
http://www.adissida.net/utforsaljning/s ... asp?id=389
om någon skulle behöva dvs.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
v-g:
"Temperaturen har varit högre än nu flera gånger tidigare"
Jovisst, men den här gången är det både en naturlig temperaturhöjning *och* en människoskapad temperaturhöjning. Den mänskliga påverkan står för 90% av temperaturhöjningen. Det är inte min åsikt. Det är förresten ingen åsikt alls, utan fakta.
"Temperaturen har varit högre än nu flera gånger tidigare"
Jovisst, men den här gången är det både en naturlig temperaturhöjning *och* en människoskapad temperaturhöjning. Den mänskliga påverkan står för 90% av temperaturhöjningen. Det är inte min åsikt. Det är förresten ingen åsikt alls, utan fakta.

Problemet är att naturen förser sig själv med mer CO² än människan tex genom vulkanerna. Det råder klimatHYSTERI och det är inte sunt. Lagom är bäst som en annan klyscha säger. Dessutom står det att det är "allvarligt" i Aftonbladet och då kan det knappast vara sant.
Adis:Återkommer kanske senare då!
Adis:Återkommer kanske senare då!
Det används av vårat eget försvar också, och dom flesta andra länder också skulle jag tro, det används för pansarbrytande ammunition.v-g skrev: Farligare saker tex utarmat uran används ju av USAs militär som barlast i projektiler och det känns bra mycket värre än detta.
Det ska dock inte vara farligt. (Om vi bortser ifrån att vapens huvudsyfte normalt sett är att döda då.)
Däremot är inte jag heler speciellt säker på att människan orsakat klimatförändringen, även om vi säkert varit delaktiga.. Å andra sidan så är det aldrig positivt att förstöra miljön oavsett.
Snabblänk till 2007/7 s10Loial skrev:Marta: Tydligen är det inte några större problem, det finns andra faktorer som spelar större roll. Kika på sidan 10 i senaste "elektronik i norden", nummer 7 / 2007. Elektronik i norden.
* För att minska risken för "morrhår" (CAF) bör man maximera avstånden mellan viahålen.
* Man bör kolla kvaliteten hos mönsterkortsleverantör och komponentleverantör (hmm?).
* För BGA chips bör man välja koppar-UBM istället för nickelguld-UBM.
* Välja mönsterkort där man löder mot koppar istället för ENIG-kort ("guldkort")
Finns även ett diagram där man kan se variationen för dom faktorer som är involverade:
Avstånd, Tillverkare, Polaritet, Vävtyp, Omsmältning, Borrhastighet, Lödö.
Ang, Pansarbrytande ammunition som görs med utarmat uran/plutonium är inte speciellt radiaktivt. Men däremot så är uran/plutonium giftigt i form av tungmetall. När det sprids som damm i t.ex. öken är det inte speciellt lyckat. Man kan använda volfram istället, men det kostar som sagt lite mer.