Hur få bort Loctite 401?
Hur få bort Loctite 401?
Jag har lite rester av Loctite 401 på en aluminiumpanel.
Har testat att elda på det och värma det med lödkolv men det fungerar inte.
Finns det någon kemikalie som löser det?
Mycket tacksam för svar/tips
Har testat att elda på det och värma det med lödkolv men det fungerar inte.
Finns det någon kemikalie som löser det?
Mycket tacksam för svar/tips
-
Vet inte hur det är med Loctite 401. Men det finns lim med de mest skillda egenskaper. En del ska sitta löst, en del ska sitta hårt, en del ska släppa med värme, en del ska inte släppa överhuvudtaget osv.
Loctite och andra limtillverkare har en del kemikalier som löser en del av limmerna. Jag föreslår att du går in på deras och andra limtillverkares hemsida och tittar efter råd.
Loctite och andra limtillverkare har en del kemikalier som löser en del av limmerna. Jag föreslår att du går in på deras och andra limtillverkares hemsida och tittar efter råd.
-
Inflik: Om du inte tänkt på det så kan dessa starka lösningsmedel förstås vara skadliga för lacken på panelen om det finns någon. Testa på en yta som inte syns eller i ett hörn eller nåt först...
Hade en scratch-mixer med lackad panel och den blev inte snygg efter några rengöringsförsök. Bättre blev det när jag uppgraderade till en dyrare modell som hade en borstad aluminium faceplate. Blev ful som stryk ganska snabbt (hård belastning med mycket "ryck och slit") men den är betydligt lättare att återställa till orginal-finnish.
MVH
/Tottish
Hade en scratch-mixer med lackad panel och den blev inte snygg efter några rengöringsförsök. Bättre blev det när jag uppgraderade till en dyrare modell som hade en borstad aluminium faceplate. Blev ful som stryk ganska snabbt (hård belastning med mycket "ryck och slit") men den är betydligt lättare att återställa till orginal-finnish.
MVH
/Tottish
- prototypen
finns superlimslösare, funkar hyggligt och man brukar inte ha det hemma
goggle gav som första tips
http://ezinearticles.com/?How-to-Remove ... e&id=94302
om man matade in crazy glue remove
goggle gav som första tips
http://ezinearticles.com/?How-to-Remove ... e&id=94302
om man matade in crazy glue remove