Hehe, låter bra det där

Spelar ingen roll om tråden glöder en väldigt kort stund, det är tillräckligt för att hinna antända krut iallafall, dessutom sparar man ju på tyristorns (eller vad man använder) livslängd genom att korta ner tiden för strömspiken som blir.
Jag använder ca. 5-6 mm tråd till mina "tändare", och det funkar fint i alla lägen, men då lägger jag dem direkt i krutet. Vill man antända stubin så antar jag att längre motståndstråd mellan kablarna löser problemet (glöder längre stund). Lycka till med dina experiment och upplys oss gärna om dina framsteg/snedsteg!
Tog lite foton på hur jag har gjort, du förstod säkert innan hur jag menade, men ändå, alltid kul med foton!
Kablarna som ersatt blixttuben:
Bild
På kablarna har jag sedan klämt på s.k. "terminalhylsor" för enklare anslutning i kretskortsplint:
Bild
Jag har även lött fast kontakten/knappen på fotokretsen som laddar upp kondensatorn, alltså den där lilla "metallskivan" som ligger på några pads.
På så vis så börjar uppladdningen direkt när batteriet är anslutet. Jag har tagit bort batterihållaren och ersatt med två kablar, också med hylsor på för enkelt anslutning i kretskortplint. Sedan styr jag uppladdningen av kondensatorn via ett relä