Tillrådligt stömuttag 16F630
Tillrådligt stömuttag 16F630
Jag hittar ingen uppgift i databladet om maximalt tillrådligt strömuttag (sänka mot GND) från en 16F630. Det finns en spec på max Vol vid 8.5mA, allt annat som rör strömstyrka står bara under "absolute maximum ratings".
Var kommer uppgiften 15mA från? Är det något som är väl beprövat, eller bara en uppskattning? Det skulle bli drygt 100mA ur Vss, är det verkligen tillrådligt, eller jag är kanske feg?
Hade inte platsen varit så förtvivlat begränsad så skulle svaret givertvis varit att använda drivsteg, men det är svårt nog ändå att klämma in på tillgänglig kortyta utan detta.
Hade inte platsen varit så förtvivlat begränsad så skulle svaret givertvis varit att använda drivsteg, men det är svårt nog ändå att klämma in på tillgänglig kortyta utan detta.
Känns vådligt redan det....
Det är ju bara 7 pinnar som den skall dra ström till så det bör väl klara sig. Annars kommer jag helt säkert att få veta det....
Det handlar ju även om hur varmt kretsen sitter och vad jag förstått kommer den att sitta drägligt svalt så det är väl bara att sluta oroa sig och stoppa i motstånd för 15mA.
Det är ju bara 7 pinnar som den skall dra ström till så det bör väl klara sig. Annars kommer jag helt säkert att få veta det....
Det handlar ju även om hur varmt kretsen sitter och vad jag förstått kommer den att sitta drägligt svalt så det är väl bara att sluta oroa sig och stoppa i motstånd för 15mA.