Detta gäller inga stora stömmar och med en spänning på mellan 6-24v.
Det som är kravet är att relä´et skall vara helt "osynligt", alltså tänk er att jag ska bryta/sätta på ett kretskort eller kanske en nätverkskabel, så är det ju viktigt att det inte blir någon som helst förändring i och med att det går igenom relä´et, sen gärna att det inte är en "bjässe, så litet till storleken som möjligt.
Ge gärna tips på vad jag är ute efter, för ett 8-pol relä hittar jag inte, det går ju att koppla ihop flera relä´er men är det den enda lösningen? Det är inget problem i sig utan det handlar om ekonomi och utrymme.
Men två 4-poliga relä´er kanske inte är så osmidigt ändå.
eller varför inte 4st 2-poliga, allt går men vad är bäst om man tar hänsyn till storlek, pris och hållbarhet.
Men det kanske finns andra alterativ, jag är ganska ny på elektronik, de jag är ute efter är att dem här 8 polarna inte får någonsom helst kontakt, det går att jämnföra som om jag hade 8st knappar och tröck på alla sammtidigt, osmidigt, därför vill jag ha endast en knapp
Och gärna att det är kretskortbaserat, alltså löda löda löda är det som gäller, men andra alterativ fungerar också.