Hej, jag håller på att öva lite på att gravera plexiglas med dremmeln. Jag har läst igenom några guider men när jag kör så blir det inte plexispån, utan det smälter och fastnar på gravyrstiftet vilket leder till att det blir breda och fula spår där jag graverar.. Har testat på massa olika hastigheter men lyckas inte på något av dem..
"Kör" inte för länge på samma ställe, dra fräsen/borren eller vad det nu är fortare, då hinner plexi:n inte smälta. Har du testat på långsammaste hastigheten?
Om man drar den fort så är det svårt att "sikta" men jag får försöka göra det. Innan använde jag ett gravyrstift (det var en sån de andra jag har sett använder) men nu hittade jag en fräs med betydligt grövre "taggar" och den verkar fungera bättere.
Testa lite fortare, och lite fortare....Till slut har du fått in det där Jo, lite svårt kan det vara men om man har CNC-fräs så blir det lätt, då är det den som ska sikta och du kollar på
squiz3r: Ne det blir kanske inte för bra heller Men det skulle vara kul att testa, då kan man ju iaf skryta om att man har en CNC Men bara man kan gravera lite med den är det ju bra