Fluktrerande belysning på LCD

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Exakt, att ifrågasätta dina gamla PC-agg är sannolikt rätt svar.
Speciellt som att dina egna testresultat ju också pekar på att det är det.
sonite
Kontakt:

Inlägg av sonite »

Yes... det är självklart rätt att ifrågasätta aggregaten och jag tror absolut att de är problemets epicentrum men vad jag hänger upp mig på är att han inte förstår varför jag labbar med seriekopplade "sunkiga PC-aggregat". -"Det är att be om problem". Problem som borde kunna lösas på något vis

Det är ju kul att experimentera med saker och sedan se de fungera. Självklart kunde jag ju ha köpt ett "varför inte" svindyrt nätaggregat och saken skulle säkert vara biff, allt fungerar. Nu vill jag på något sätt få det att fungera ihop med mina PC aggregat. :cry:
peter555

Inlägg av peter555 »

Grundproblemet är att PC-aggregat inte är menade att serikopplas, det är inte bara att ta bort jorden och tro att allt blir frid och fröjd.
sonite
Kontakt:

Inlägg av sonite »

Nej, det kan jag hålla med om. Men på något sätt borde det kunna kompenseras.

Jag har nu funnit problemet. Jag har tillverkat egna molex kabel-kontakter och de är dessa som är fördåliga i anslutningarna :( . Sedan var jag dum nog att ha kablar som gick till 2st knappar brevid displayens tunna kablar.. dessa öppnar för 24V när man trycker på dem. Då skrivs det även random kommandon i displayen.
Skriv svar