Lillasyster slirar...
Jojje,
Det stämmer nog om man "går" via Windows med det gör inte Mach3 det skriver och läser direkt till/från hårdvaran. Det är därför det är så viktigt att ange rätt adress för porten/portarna när man konfigurerar Mach3 annars finns det en överhängande risk för mer eller mindre dramatiska resultat...
Jag gissar att det var något program/process som låg och störde och som nu är borta (konstigt annars). Hoppas att det funkar till belåtenhet, 900Mhz är ju under rekomenderad prestanda men bevisligen finns det dom som kör på mindre än så.
/H.O
Det stämmer nog om man "går" via Windows med det gör inte Mach3 det skriver och läser direkt till/från hårdvaran. Det är därför det är så viktigt att ange rätt adress för porten/portarna när man konfigurerar Mach3 annars finns det en överhängande risk för mer eller mindre dramatiska resultat...

Jag gissar att det var något program/process som låg och störde och som nu är borta (konstigt annars). Hoppas att det funkar till belåtenhet, 900Mhz är ju under rekomenderad prestanda men bevisligen finns det dom som kör på mindre än så.
/H.O
- JimmyAndersson
- Kontakt:
gvs:
"Jag körde w2k förut."
Där har vi det. Tveklöst!
Win2k är väldigt ostabilt när det gäller tajming och saker som måste gå exakt i en viss hastighet hela tiden. WinNT4 är ännu värre. Man bör så långt det bara går undvika dessa båda OS när det gäller noggrann styrning av portar och musikproduktion.
Det *går* att få det bra, men då bör mjukvaran vara speciellt utformad för just dessa OS och det är inte helt lätt att konfigurera OS'et så det blir bra.
"Jag körde w2k förut."
Där har vi det. Tveklöst!

Det *går* att få det bra, men då bör mjukvaran vara speciellt utformad för just dessa OS och det är inte helt lätt att konfigurera OS'et så det blir bra.
Nu har jag kört på riktigt! i trä. Har använt mig av några av de exempel som finns i Mach3. Har dock ett problem. Då och då stallar motorerna, inte varje gång men ibland. Verkar inte vara beroende på hur fort jag kör heller. Vad kan detta bero på? Kommer en långsam dator att stalla motorerna? Tycker mer det känns som att en långsam dator tappar steg, men vad vet jag.