Lillasyster slirar...
Lillasyster slirar...
Jag har just fått fart på lillasyster och sitter och leker med motor tuning i Mach3. Vad ska man ha för värden? Jag hittade denna som Jojje har lagt upp, men vad säger värdena?
En annan sak jag har noterat är att kopplingen mellan motor och gängstång, den som sitter med en bit bränsleslang, slirar. Då motorn har gått ca 2-3 sekunder så stannar släden men motorn går. Någon annan med samma problem? tips?
En annan sak jag har noterat är att kopplingen mellan motor och gängstång, den som sitter med en bit bränsleslang, slirar. Då motorn har gått ca 2-3 sekunder så stannar släden men motorn går. Någon annan med samma problem? tips?
Det är där det brister... Jag har version V1 av lillasyster, köpte den första prototypen av Jojje då jag tyckte att den hade blivit lite väl stor i version 2. På den sitter det bara en klämma per slang. Frågan är hur jag ska få in klämman, när jag har skaffat dem:
Det är ganska trångt...
EDIT: klyftiga jag. bara att ta bort motorerna ju!
Det är ganska trångt...
EDIT: klyftiga jag. bara att ta bort motorerna ju!
Hm... nu har jag varit och skaffat slangklämmor och ser att problemet inte är att den slirar utan inte snurrar! det låter dock som att den snurrar, fast den inte gör det. Måste vara någon inställning.
EDIT: Drog ner farten till 100 mm/min. så nu har jag 200 step, 100 mm/min 200 acceleration, 1 på step och 1 på dir. Den går ju ganska långsamt. Ska man prova sig fram till bra värden eller finns det några vettiga att börja med?
En till sak: Det låter som att motorn hackar till lite ibland, vad beror sådant på?
EDIT: Drog ner farten till 100 mm/min. så nu har jag 200 step, 100 mm/min 200 acceleration, 1 på step och 1 på dir. Den går ju ganska långsamt. Ska man prova sig fram till bra värden eller finns det några vettiga att börja med?
En till sak: Det låter som att motorn hackar till lite ibland, vad beror sådant på?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Kör med 30 volt, har inte rört kortet, ska kolla på strömbegränsningen ikväll, det är pottarna man vrider på va? Vad bör den stå på?
Att motorn slutar snurra men fortsätter låta beror det på att datorn är långsam? Får väl titta mig om efter en snabbare (eller dra lång sladd, men det borde ju oxå bli problem.), tyckte bara att det verkade vettigt att använda den gamla bärbara till detta...
Att motorn slutar snurra men fortsätter låta beror det på att datorn är långsam? Får väl titta mig om efter en snabbare (eller dra lång sladd, men det borde ju oxå bli problem.), tyckte bara att det verkade vettigt att använda den gamla bärbara till detta...
Jag skrev att du kunde prova med den andra snabbare maskinen. Det är väl bara att ta ett bord eller en stol å flytta Lillsyrran lite närmare så kabeln räcker. Det tar bara några minuter, så om lilla frun misstycker, så kan hon gärna ringa till mig (08 - 420 35 250) å jag kan förklara varför.
Eftersom jag satte in ett nytt kort före du fick den, så bör du titta på strömbegr.
Som sagt var, allt står på kortet, nja nästan iaf
, men sätt spänningen till mellan 1,5 - 2V.
Eftersom jag satte in ett nytt kort före du fick den, så bör du titta på strömbegr.
Som sagt var, allt står på kortet, nja nästan iaf