För ungefär en månad sen pajade våran 5 år gamla 32" Philips TV, och den har stått i garaget sen dess. Tänkte försöka mig på att laga den eftersom den inte verkar helt död utan börjar pipa när man startar den och sen händer inget. Innan den totalt slutade fungera så var det som om varje gång man startade den behövde den värma upp för att kunna starta bildröret, för det blev som segare och segare att starta till den inte ville alls (kanske inte en så bra förklaring men)
Letade reda på vars det pep nånstans och det sitter en stor gul spole där bak som jag inte vet riktigt vad den gör, ska ta en bild när jag har laddat kameran så kan jag visa hur det ser ut..
Men den piper antingen för att den har pajat eller för att nått som matar den inte fungerar, jag hittade en transistor som verkar vara trasig eftersom kretskortet var misstänkt mörkbrunt under den

Men jag kommer inte ihåg om jag någonsin lärt mig testa en transistor om den är hel på ett bra sätt, och sen så har jag ingen aning vad jag skulle kunna byta ut den mot om den nu är trasig.
Tänker gå ut och ta några bilder på hela alltet och sen lägga upp några så det blir lite lättare.