Elektronik & Digitalteknik [KTH]
Elektronik & Digitalteknik [KTH]
Hej alla glada!
Det är som så att jag har ett väldigt stort problem just nu.
Jag studerar på KTH och går mitt andra år nu och har börjat en kurs som heter Elektroteknik & Digitalteknik kursen utspelar sig på inläminings uppgifter, labbar och en tentamen.
Labbarna har jag fixat och har inga problem med dom, men inläminings uppgifterna håller på att ta livet av mig.
Så jag undrar om det är någon rar människa som skulle vilja ta och titta på uppgifterna och hjälpa mig.
För tjänsten kan jag erbjuda ersättning.
Edit: Länk adress
http://www.md.kth.se/met/quize/quiz_pdf ... 0Z-047.pdf
Jag har fastnat på 1.3 b och dom resterande är jag helt ute och cyklar på.
Det är som så att jag har ett väldigt stort problem just nu.
Jag studerar på KTH och går mitt andra år nu och har börjat en kurs som heter Elektroteknik & Digitalteknik kursen utspelar sig på inläminings uppgifter, labbar och en tentamen.
Labbarna har jag fixat och har inga problem med dom, men inläminings uppgifterna håller på att ta livet av mig.
Så jag undrar om det är någon rar människa som skulle vilja ta och titta på uppgifterna och hjälpa mig.
För tjänsten kan jag erbjuda ersättning.
Edit: Länk adress
http://www.md.kth.se/met/quize/quiz_pdf ... 0Z-047.pdf
Jag har fastnat på 1.3 b och dom resterande är jag helt ute och cyklar på.
Senast redigerad av Haneryd 1 oktober 2007, 10:06:43, redigerad totalt 1 gång.
Re: Elektronik & Digitalteknik [KTH]
Tror du har lite fel inställning till dina studier, om du betalar någon för att hjälpa dig att klara dina studier vem är det som skall ha ditt jobb i framtiden då?Haneryd skrev: För tjänsten kan jag erbjuda ersättning.
Ta dig i kragen, läs i böckerna och lös uppgiften själv!
Det var en annan vinkling som jag måste hålla med om.oJsan skrev:"Hjälpa" behöver ju inte betyda att bara lämna rätt svar! Hade jag haft ekonomiska resurser att anställa en privat lärare när jag studerade så hade jag inte tvekat... förstår inte vad som är fel med det?!!
Hoppas att det var så trådskaparen menade!
hmm, borde inte ta mer än några kvällar att köra vid snabbt påseende. lite formelsamlingar och en komplex-talräknade miniräknare underlättar förstås om du inte måste lämna in uppgifterna med lösningarna utskrivan.Haneryd skrev:Tänkte genom om någon kunde förklara hur jag ska gå till väga eller om någon snäll gosse kan skriva svar
2.1 har jag kommit till nu. Har en deadline på 3 veckor
- hur har det gått med din 2.1 - den är en smula lurig om man inte tar hänsyn till skillnaden mellan motstånd och konding, Pythagoras sats gäller även här... (dina matade 12 volt är alltså hypotenusan, tänk på det när du vill ta fram spänningen över resistansen baserad på kända spänningen över kondingparet för att få fram strömmen genom kretsen - och av strömmen... - ja resten får du tänka ut själv.) - det jobbiga med den här typen av uppgifter är att svaren kan se rätt ut fast dom är fel - man måste alltid kontrollräkna baklänges och se att man får tillbaka frågeställningen siffror...
Om du är osäker på om du tänker rätt så föreslår jag att du sätter upp kretskopplingarna i en lämplig spice-simulator och se om dina uträknade värden och simulatorns resultat stämmer överens - fins det inge facit så får man skapa sig ett själv! och man brukar lära sig en hel del på vägen (bl.a att simulatorer inte alltid är felfria) ..
det är inte första gången elektron går...
... och de orkar inte skriva om frågorna mellan åren. Beroende på hur lat du är finns svaren till de flesta av de där frågorna i digital form. Har sett ett gäng pdf dokument som cirkulerar, annars har jag kanske maplescript kvar för några av dem.