Jag har kommit så pass långt att jag ska dels bygga en prototyp och sedan börja skriva lite av programvaran. Har tittat på linjärenheter. Det finns mycket skoj men de är också dyra (väldigt). Så jag måste kanske hitta någon annan lösning. Men o andra sida har jag inte kollat på så många ställen. Ska försöka titta lite mer innan. Om man ska ha någonlunda hastight/kraft så kostar de 30k per par. BLir rätt mycket flis

Helst av allt skulle jag vilja åka till återförsäljaren för att "klämma o känna" så jag aldrig gjort något liknande förut. Man är ju rätt grön som sagt.
Lite prisuppgifter
http://www.solectro.se/Archive/Document ... 202007.pdf
Jag följde ditt råd sojdan och ringde datalogic idag. Han sa att priset för DS1100 = (ca)8-900 EUR och DS1500 = 1100 EUR. Men han sa som du, då pratar vi styckpriser. Det blir förstås något helt annat vid volym. Men vad det skulle kunna vara fick jag aldrig ur honom. Jag är "lite" i händerna på återförsäljaren som sagt.
Jag har också skickat mail till sick för att försöka få lite prisuppgifter men fick inte något svar idag.
Ska kolla in motorola med. Ska se om jag kan hitta något intressant.
Killen sa också att mycket beror på kvalitén på steckkoderna (förstås) har man kanon kvalité på dem behöver man kanske inte ha en superläsare. Dock har jag små möjligheter att påverka just det så det så man kanske får räkna med rena sunkkvalitén för att vara säker.
Jag frågade också om min ocr-idé men det visade sig vara som att skjuta myggor med kanon. En kamera med inbyggd ocr-tolkare = ca 35-40kr

Min ide ska jag väl tillägga är kanske inte att utveckla allt själv. Utan snarare få till stånd ett sätt att testa mina ideér för att utvärdera. Sedan kan man ta hjälp av sånna som är proffs på sina enksillda områden. Tex elektronik och så vidare. Men då har man en grundplåt att stå på. Hatar att gå till en leverantör o säga "hej, jag kan inte ett skit men dethär vill jag ha". Det är lätt att man missar krav/funktioner som man i efterhand upptäcker att man vill ha. I synnerhet om det visar sig att misstagen är dyra att göra. Hellre stoppar jag några extra pengar i min egen ficka än slösar bort dem på misstag. Det gör jag tillräckligt ändå