jag tror dom ska ersättas med x5 serien (ATtiny 25/45 och 85) och ATTiny13.
Dessa är kraftfullare modeller med stöd för debugWire.
du kan köpa ATtiny 45 från www.swcab.nu för 20 pix, ATtiny13 kan du få från futurlec för 1.2 USD.
men dessa är verkligen överkill för din applikation, jag skulle hålla mig till Attiny11 och byta först när jag måste (dom är bårde pin- och mjukvarakompatibla)
till att börja med en enda för att se om det faktiskt fungerar som jag tänkt, men det kommer att ta tid för mig för det närmaste programering jag kommer förutom videon är siemens S5 och S7 här på jobbet.
Suck..
Kan ju flika in att med en AVR med debugWIRE-stöd kan du med en AVR Dragon (500:-) debugga och stega i koden i AVR Studio (gratis) med kretsen på plats, s.k. In-Circuit Debugging.
Det framkom inte så tydligt kanske.
man kan kan nog leva utan debugWire i det här projektet, men för större projekt är debugWire ovärderlig! Jag är verkligen imponerad av min AVR dragon och dess AVR Studio intgeration!Klart bättre än t.ex. motsvarande för ARM ICE (som är 10-20 ggr dyrare!)
Det blev Attiny13 från Atmel den verkar framtidssäker och har ett bra pris, och i övrigt overkill men det gör inget. Beställde från Farnell ...... det ska bli spännade att lära sig programera den.
Annars så rekomenderar jag dragon, programmare och debugger med debugwire(använder reset pinnen på attiny45 för debugga och programmera). 490kr+moms på lawicel. Trevlig när man bara har 8 pinnas samanlagt.
Kanske en du fråga för många men inte för mig ....... vilket programspråk ska eller kan jag jag använda för Attiny13? Jag kan inget programspråk så vilket ska jag satsa på att försöka lära mig?