Eftersom nog inte någon på detta forumet har lyckats undgå "CNC-sjukan", då inkluderat mig med, så beslöt jag mig i vintras att cadda upp och bygga ihop en enklare fräs/plotter i acrylplast, och så mycket som möjligt helst.
Syftet var att den skulle vara med på en mässa vi hade via jobbet i april detta året, och att den då skulle plotta upp och rita lite roligt på ett papper, allt för att dra lite folk till vår monter

Eftersom den skulle vara så snygg och ball som möjligt, gjorde jag allt i acrylplast, hela bygget kom tillslut att bli kallat "plexifräsen" så det är under det namnet den får gå här med

Alla bitar, och hela konstruktionen har jag ritat upp själv, fräst ut och monterat, kulskruvarna, och axelstålen som slädarna löper på köpte jag ifrån igus.
Vet inte hur många timmar jag lagt ner på detta bygget, alldeles för många säkert. Men det har varit en hel del lärotimmar för mig med.
Kommer inte ihåg allt jag borde skriva, så väntar på era frågor istället...
Här kommer lite bilder, inte alla i exakt datumordning, men det listar ni nog ut.. Lägger även upp en filmsnutt (26Mb), och vore tacksam ifall någon annan med kraftig server kunde länka till den? Min stackars ADSL lina kommer dö annars

Sen här kommer filmklippet:
http://www.youtube.com/watch?v=MGzj0I0uHsM