löda på batteri?
löda på batteri?
Har en fundering angående en gammal laptop som jag har liggandes, en IBM Thinkpad.
Det interna batteriet i den har tagit slut, ett CR2025.
Tänkte byta ut det mot ett nytt men funderar över om det händer något när man löder fast kablar på det.
Det som finns nu sitter i lite krympslang, det kommer ut en röd och en svart sladd så man måste ju löda fast det nya batteriet.
Tänkte om någon har provat att löda på ett lithium batteri?
Bra eller dåligt?
Det interna batteriet i den har tagit slut, ett CR2025.
Tänkte byta ut det mot ett nytt men funderar över om det händer något när man löder fast kablar på det.
Det som finns nu sitter i lite krympslang, det kommer ut en röd och en svart sladd så man måste ju löda fast det nya batteriet.
Tänkte om någon har provat att löda på ett lithium batteri?
Bra eller dåligt?
- Electricguy
en del batterier har icke lödvänlig yta, så jag brukar prova snabbt med kraftig kol som sagts ovan, får man inte vätning så brukar jag slipa till ytan och förtenna
har ofta funderat på om man skulle skaffa någon slags lödtenn med mycket låg smältpunkt för diverse sådanna här lödningar, undras omd et funnes färdigt i trådform?, naturligtvis för en ringa slant , snållänning som man är
har ofta funderat på om man skulle skaffa någon slags lödtenn med mycket låg smältpunkt för diverse sådanna här lödningar, undras omd et funnes färdigt i trådform?, naturligtvis för en ringa slant , snållänning som man är