"Nytt" sätt för hemmatillverkning av kretskort!
Vad är det man gör då? Sätta på en tempkontroll eller??
Jag testade nu, tjockleken på kortet verkar inte vara några problem, den gick igenom hur mjukt och fint som helst
Och resultatet skulle jag kalla närmast perfekt!
(Visst va "outline"'en inte helt felfri över allt men annars va det bra! Dock llossnade lite av tonern(?) som kjell kattalogen va tryckt med
Mvh. Daniel Andersson
Jag testade nu, tjockleken på kortet verkar inte vara några problem, den gick igenom hur mjukt och fint som helst

Och resultatet skulle jag kalla närmast perfekt!

Mvh. Daniel Andersson
korp:Visst skulle det kunna ordnas, men tyyvärr saknas trafo & relä (trafon var från kjell relät från ELFA). Trafon kan ordnas men relät fixar jag inte tyvärr.
Sen saknas det en transistor också jag "fullödde" dit en hålmonterad, dock blev det problem pga det (sabbade banorna).
Skulle du kunna ordna relät+transistorn själv så skulle jag kunna ordna resten. Priset skulle jag nog sätta på 200:- inkl trafo exkl frakt.
Kan låta dyrt men det är nästan bara självkostnad (bara potten+lock+ratt är 50 spänn nästan
) Kan nämna att min beställning för detta på ELFA (exkl trafo men inkl frakt) blev 454:- 
För 2 st set plus lite mer så billig mod? Inte om man handlar från ELFA iaf
Har du nära till kjell kan du dra av 50 pix så slipper du merfrakten för trafon också.
Squizer:Ja det måste du. Värmen drivs av 220V direkt via relät.
Sen saknas det en transistor också jag "fullödde" dit en hålmonterad, dock blev det problem pga det (sabbade banorna).
Skulle du kunna ordna relät+transistorn själv så skulle jag kunna ordna resten. Priset skulle jag nog sätta på 200:- inkl trafo exkl frakt.
Kan låta dyrt men det är nästan bara självkostnad (bara potten+lock+ratt är 50 spänn nästan

För 2 st set plus lite mer så billig mod? Inte om man handlar från ELFA iaf

Har du nära till kjell kan du dra av 50 pix så slipper du merfrakten för trafon också.
Squizer:Ja det måste du. Värmen drivs av 220V direkt via relät.
Är det någon här som moddat Clas i Sjöns laminator "Peach Photo Laminator A4, Silver Line", eller nån liknande?
Köper gärna komplett kit eller komponentlista + layoutförslag, så man slipper göra allt från början.
Jag har min fortfarande ouppackad i lådan.
Likaså med min Pizza-ugn, som står å ruvar i skåpet.
Köper gärna komplett kit eller komponentlista + layoutförslag, så man slipper göra allt från början.
Jag har min fortfarande ouppackad i lådan.

Likaså med min Pizza-ugn, som står å ruvar i skåpet.

Denhär metoden är ju fullständigt underbar
har övergått helt och hållet till att göra kretskort på dethär sättet numera, har inte misslyckats en enda gång, till skillnad från belysningsmetoden. Trevligt att man äntligen kan använda billiga laminat utan fotoresist också.
Brukar bara ta något slumpmässigt reklampapper som ligger innanför dörren och skriva ut på, sedan köra ca 10ggr genom clas ohlsons lamineringsmaskin, ner i en skål med vanligt vatten och vänta en minut, sedan drar jag bort pappret och slänger i kortet i kastrullen med etsvätska
"Bläcket" sitter som berget på kretskortet också, totalt omöjligt att få bort fast hur man än gnuggar med fingrarna och sköljer med hett vatten, däremot väldigt enkelt med aceton så man kan experimentera hur mycket man vill utan att det går åt laminat i onödan.

Brukar bara ta något slumpmässigt reklampapper som ligger innanför dörren och skriva ut på, sedan köra ca 10ggr genom clas ohlsons lamineringsmaskin, ner i en skål med vanligt vatten och vänta en minut, sedan drar jag bort pappret och slänger i kortet i kastrullen med etsvätska

"Bläcket" sitter som berget på kretskortet också, totalt omöjligt att få bort fast hur man än gnuggar med fingrarna och sköljer med hett vatten, däremot väldigt enkelt med aceton så man kan experimentera hur mycket man vill utan att det går åt laminat i onödan.
Följande kort är gjorda med "Direct Toner Method" läs mer under min projekttråd PIC baserad GLCD Interface (Många bilder).

/ Jeppsson

/ Jeppsson