Nån som kan med Nccad?
Nån som kan med Nccad?
Hittade 0 träffar på nccad när jag sökte i forumet. Jag fattar inte hur man gör följande:
Jag vill fräsa en cylinder diameter 40 2 mm djupt fast inte i mitten på en diameter på 10 mm.
Jag vill "exludera" en geometri i geometrin så att säga. Nån som vet hur?
Jag vill fräsa en cylinder diameter 40 2 mm djupt fast inte i mitten på en diameter på 10 mm.
Jag vill "exludera" en geometri i geometrin så att säga. Nån som vet hur?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Om du vill fräsa bort allt på en yta så blir ju inget kvar.
Hur menar du med "en yta som finns i ytan" ?
Jag tolkar det som att du vill göra såhär:

Försöka att beskriva i flera meningar. Det blir lätt rörigt om man försöker packa ihop en beskrivning i en enda mening. Gör gärna en skiss på hur du vill ha det. Har du ingen plats att ladda upp bilden på så kan du maila den till mig: jimmy snabela varion punkt se
Hur menar du med "en yta som finns i ytan" ?
Jag tolkar det som att du vill göra såhär:

Försöka att beskriva i flera meningar. Det blir lätt rörigt om man försöker packa ihop en beskrivning i en enda mening. Gör gärna en skiss på hur du vill ha det. Har du ingen plats att ladda upp bilden på så kan du maila den till mig: jimmy snabela varion punkt se
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Men hörredu, inte behöver man citera ett helt stort inlägg bara för att kommentera med en liten kort rad.
Editera gärna ditt inlägg och ta bort citatet, det behövs ju inte. Alla ser ju vad jag skrev i inlägget precis ovan ditt.
Men så att du inte glömmer det:

Det är dessutom regel nr 1.
Men hur som helst, nu hänger nog alla med på hur du vill göra. Tyvärr kan jag inte det programmet, men det borde finnas någon här som vet hur man gör.
edit: Såg just att du citerat på samma sätt i den här tråden.

Editera gärna ditt inlägg och ta bort citatet, det behövs ju inte. Alla ser ju vad jag skrev i inlägget precis ovan ditt.
Men så att du inte glömmer det:

Det är dessutom regel nr 1.

Men hur som helst, nu hänger nog alla med på hur du vill göra. Tyvärr kan jag inte det programmet, men det borde finnas någon här som vet hur man gör.

edit: Såg just att du citerat på samma sätt i den här tråden.
Den här tråden är ju en månad, så problemet är kanske löst, men så här gör man:
Rita upp cirklarna
Använd GENERATE CONTOUR för att göra om cirklarna till konturer, en i taget. Därefter använder man ASSIGN ISLAND för att skapa en ö av mittkonturen, du klickar först på den yttre konturen och sedan på det som ska vara ön. Därefter använder man POCKET HOLE för att markera att den yttre konturen minus ön ska vara en hålighet.
Jag har dock inte testkört det, men det ser bra ut i programmet.
Rita upp cirklarna
Använd GENERATE CONTOUR för att göra om cirklarna till konturer, en i taget. Därefter använder man ASSIGN ISLAND för att skapa en ö av mittkonturen, du klickar först på den yttre konturen och sedan på det som ska vara ön. Därefter använder man POCKET HOLE för att markera att den yttre konturen minus ön ska vara en hålighet.
Jag har dock inte testkört det, men det ser bra ut i programmet.